Jeg sidder og SEO-optimerer på et website. Sagen er den at et par små tekster går igen på flere undersider. Det er tekster der referer til leverandøren af de ydelser, og er derfor bare en kort beskrivelse af hvem leverandøren er. Mit spørgsmål er: Hvordan undgår jeg at dette bliver karakteriseret som duplicate content og har en negativ effekt på sidernes ranking? Jeg har læst om canonical tags, men læser det som at hele URL'ers værdier bliver overført til en anden underside, hvilket ikke er hensigten. De enkelte landingpages er målrettet forskellige typer kunder, så de bør alle have værdi, således at de rangere fornuftigt på Google, så det lyder ikke ideelt. Jeg ønsker heller ikke at personalisere teksterne til de enkelte landingpages, da det ville være mærkeligt ift. consistency. Er der er en måde at lave canonical tags på specifikke tekst-elementer? Eller en anden måde at undgå specifikke tekst-stykker i at blive karakteriseret som duplicate content? På forhånd tak! Mvh. Emil |
Det bør ikke have den store påvirkning, såfremt det ikke er størstedelen af teksten. Det fx meget normalt for webshops at skrive kontakt os bla bla, kundeservice bla bla, levering bla bla på mange sider :)