Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En behjælpelig app udvikler

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Oct 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg har leget med tanken om at lave min egen app i noget tid og har nu besluttet mig for at komme igang.

Mit spørgsmål lyder så om der findes en app udvikler herinde som lige kort vil fortælle lidt om hvilke sprog, programmer (VS code, xcode osv.) jeg skal gå igang med.

Den eneste erfaring jeg har på emnet er HTML og CSS. 

jeg ved heller ikke noget om databaser, server, hvor jeg skal oprettes for at kunne smide i app store osv. 

Har søgt rundt på nettet, og synes at der er en masse forskellige meninger. 

Så er der en herinde som kan fortælle hvad de gør når de laver en app. Helst så de kan laves cross platform.

På forhånd tak!

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Xamarin og C# er det jeg benytter når jeg laver APPS og mht. Database tror du virkelig at din APP vil have brug for det, det er nemlig ikke alle APP'S der behøver en database. Men hvis du kort kunne ridse nogle af de funktioner din APP skal have op så skal jeg nok lige lave et DB check for dig...

Tilmeldt 3. Oct 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar! Xamarin og c# var faktisk det jeg håbede ville blive anbefalet:)

Et eksempel kunne være en dating app, der skal der vel bruges noget database? Eller en hvilken som helst anden med bruger login?

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er ny i "viden" om programmering, vil jeg foreslå LiveCode, det er multi-udviklingsværktøj og dækker de fleste systemer også Android og IOs. 
Det forhindre dig ikke i at arbejde med c++, da de to programmer er et godt match sammen. 
Med LiveCode kan du lave en app på 4 min 20 sec, der henter tilbudsavisen hos Netto, Fakta, Lidl, Rema1000, Aldi osv. Spørg en som arbejder med Java eller C#, hvor lang tid det vil tage dem at lave sådan en app Wink

Du kan øve dig med community versionen, den er gratis, så kan du senere købe en licens, så du kan få dem i App store, Google Play.

Tilmeldt 3. Oct 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare lige for at forstå det korrekt, er livecode så en form for “CMS” for apps?

Fra Odense
Tilmeldt 2. Feb 18
Indlæg ialt: 24
Fra  Pineapple Developers Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Super spændende projekt du har i tankerne. 

Da du er ny indenfor programmering og udvikling af software generelt vil jeg dog råde dig til at søge lidt mere hjælp end blot hvilket programmeringssprog der ville være godt at bruge.

Mine råd til dig er:

Lær om systemudvikling. Man begynder ikke "bare" at kode sineideer. Det giver halvfærdige løsninger som ikke er gennemtænkt.

Lær at programmere. C# er ikke det samme som Html og CSS. Du skal have styr på programmering og logik.

Lær at teste din kode. 

Lær om IT sikkerhed.

Overvej din ide og refaktorer din ide.

Angående dine spørgsmål:

Visual Studio Xamarin (cross platform)

Sprog: C#

Hvis du tænker dating agtig app

Database: fx MYSSQL til brugerinformationer

Server: Billeder burde ligge på serveren (Giver en bedre performance og fylder mindre på databasen da du kun gemmer filens lokation på db)

Da du ikke har den store erfaring synes jeg at du skal overveje at lave din ide om til en hjemmeside applikation således at du får det grundlæggende på plads. Med den strategi kan du også lave dit business layer som web service og når du så er klar til at lave en mobil applikation, så er al din logik på plads og kan genbruges.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej Det er ikke et "CMS", det er en Engine som compiler den coden du laver, så programmerne kan køre på de systemer du sidder og arbejder på. 

En kode til det hele:
Hvis du bruger en Win kan du lave Windows / Android 
Med samme kode, kan du bruge på en Linux og lave programmer til det system
Igen med samme kode, kan du bruge en Mac og lave programmer til Mac / IOs / Android 

Der er også en version til RasPi

For at lave apps til mobil, skal man også have installeret Java SDK og Android SDK, hvor LiveCode laver kald til disse udviklingskit og "omdanner" koden, så de kan køre som en app på en mobil. 

LiveCode Et link til livecode community 


Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps der skal database ind over til at lave en dating App.

Btw så kunne det da være dejligt med en dating app uden russere og sindssyge kællinger...

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps der skal database ind over til at lave en dating App.

Så kunne det da være dejligt med en dating app uden russere og sindssyge kællinger...

Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 12
Fra  vanillapp.com - Udvikling, rådgivning, projektledelse. Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej ntrprnr,

Med mindre du er på jagt efter en ny hobby, så tænker jeg det bedste råd er at lave nogen lave app'en for dig.

Min erfaring er, at der er riiigtig lang vej, hvis man starter fra bunden. HTML/CSS giver dig ingen forhåndsviden omkring programmeringslogik, syntax, API'er, frameworks, compilers, IDE's, og alle de andre elementer der er en del af det at lave apps.

Hvis du IKKE har ambitioner om at lancere et produkt indenfor de næste par år, så skal du endelig kaste dig ud i udvikling - Det er super spændende og givtigt. :)

Mvh

/Thomas

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)