Jeg har fået et spørgsmål som jeg ikke syntes at have et godt svar på, af en mentee jeg vejleder - derfor spørger jeg jer til råds: |
Se svaret i ugens episode af Amalies Verden
Jeg har fået et spørgsmål som jeg ikke syntes at have et godt svar på, af en mentee jeg vejleder - derfor spørger jeg jer til råds: |
Se svaret i ugens episode af Amalies Verden |
Nu kan jeg personligt kun give min egen vurdering af hvad jeg ville gøre i ovenstående tilfælde. |
Mit gæt er, at det gør salgschefen ikke uden at det er fuldt clearet med øverste ledelse - måske tilmed efter et klart krav fra den. Jeg tror derfor ikke du får noget godt ud af at gå til ledelsen, snarere af at tale med salgschefen, der jo er din chef, og se om du kan få mere om baggrunden for den beslutning og have argumenter imod den klar hvis der bliver debat vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Tak for et meget uddybende svar som virkelig kan sætte reflektion i gang, John. Hvad hvis der er tale om en mindre størrelse virksomhed med fx. mindre end 100 medarbejdere hvor direktøren tidligere har været den overordnede til marketingschefen? |
afhænger nok af dit forhold til direktøren. Mit gæt er stadigt, at han er bag beslutningen men om du så kan tale med ham, uden at få salgschefen (din direkte chef nu ) til at synes du er illoyal - det er det som er spørgsmålet, for så opnår du let både et nej fra direktøren og dårligt forhold til din nuværende chef Spørgsmålet er jo også hvilke argumenter du har - som jo skal være - at HAM der er min direkte chef og skal have strategi ansvaret kan ikke klare det - så bevar status quo - ikke en let argumentation vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Hej, Jeg var tidligere i den situation, at jeg fungerede som salgschef nationalt for for et område i en af DK's største detailhandlere. Min chef fik så den spøjse ide, at jeg skulle have en chef mellem ham og mig, således at jeg faktisk ville blive degraderet. Det kunne jeg under ingen omstændigheder acceptere og valgte uden tøven at meddele min opsigelse. Den nye chef, der fik mit job, kørte så hele afdelingen af sporet på under 9 måneder og endte med en bortvisning. Den dag i dag ligger tallene lavere, end da jeg forlod virksomheden - og mit liv har aldrig været bedre! :) Så jeg ville klart bare pakke mine ting og skride. Der findes altid jobs og muligheder, der er bedre end dem, man har - de fleste tør bare ikke undersøge de muligheder. |
Det kan da aldrig blive en degradering, hvis ikke begge chefer refererer til en økonomidirektør. |
Hej Tom Jeg håber, at det er i orden, at jeg nu vil bede dig om, at forstille dig, at du er ejer af virksomheden, og læser det oplæg som du har skrevet, set fra som ejer – Hvordan vil din opfattelse være af den ansat? Der er ingen tvivl om, at du er stolt af dit arbejde og faglige kompetencer, og det er derfor du går i forsvar. Du er ansat i en stilling, og den tager du seriøs, til dine bedste evner. Men der er noget større og mere vigtigt, end det det din stilling udfylder, og det er medarbejderens evne til omstilling/ændring i virksomhedstruktur. En virksomheds uskrevne lov er – enten er du med os, som ansat, eller du er i mod os, og så kan vi ikke bruge dig. Derfor synes jeg, at du glemme alt om, at forsvar din stilling. Brug hellere energi på at komme væk, da du ikke kan se virksomhedens fremtidige muligheder. Du har ansvaret for, at du er glad, når du går på arbejde. |