Mit spørgsmål går på, hvis man alligevel ikke skal momsregistreres, er det så et behov at have et CVR nummer, samt erhvervs bankkonto? Eller er der en smart/lovlig måde at omgås dette på evt. ved brug af privat konto? selvom der er krav til arbejdsskadeforsikring?
Nej - du behøver ikke at være moms registreret så længe din omsætning ligger under 50.00,- om året.
CVR er heller ikke et krav - men det ser da mere prof ud. Og ej heller en Erhvervs bankkonto. Du SKAL kun have en arbejdsskadeforsikring hvis du har nogen ansatte.
Men jeg vil da anbefale dig at blive moms registreret alligevel.
Jeg har et spørgsmål omkring driften af en webshop med en lav omsætning.
Hvis din virksomhed omsætter for mindre en 50.000,- årligt, har du ikke pligt til momsregistrering?
Mit spørgsmål går på, hvis man alligevel ikke skal momsregistreres, er det så et behov at have et CVR nummer, samt erhvervs bankkonto? Eller er der en smart/lovlig måde at omgås dette på evt. ved brug af privat konto? selvom der er krav til arbejdsskadeforsikring?
Vh. Peter
Dels er det jo - på forventet omsætning - så det er nok når du rammer 4000 kr og ser stigning - per måned - og dels tror jeg det er meget vanskeligt at få betalingsløsninger til en webshop helt uden CVR faktisk
Arbejdsskadeforsikring er IKKE et krav til personlig virksomhed - uden moms som PMV - med moms som enkeltmands. Du skal ikke regne med at kunne bruge privat bankkonto uanset hvad -. så snart du driver en webshop og jo heller ikke mobilepay. Den omk som kan holdes til ca 1250 (nordea f.eks) må du regne med
Jeg ville, hvis jeg skulle drive shop, aldrig rode med det uden en ambition om mere omsætning end momsfri, og ville stifte CVR med moms fra start https://johnhannover.blogspot.dk/2017/10/frivillig-momsregistrering-en-god-ide.html da moms jo også er fordel ved indkøbet og det er mærkeligt for kunder at der ikke er moms + når man så klarer det godt, så skal alle priser pludseligt op
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hej John, tak for de vise ord. Hvordan ville det forholde sig, hvis man ikke lod sig momsregistrere til at starte med (med tanke på at omsætte for mindre en 50.000,- årligt) Men imod alt forventning, rent hypotetisk, omsætter for 50.000,- på 2 måneder. Er de første 50.000,- du omsatte så momspligtige, eller er der en form for bagatelgrænse under de 50.000,-?
Hej John, tak for de vise ord. Hvordan ville det forholde sig, hvis man ikke lod sig momsregistrere til at starte med (med tanke på at omsætte for mindre en 50.000,- årligt) Men imod alt forventning, rent hypotetisk, omsætter for 50.000,- på 2 måneder. Er de første 50.000,- du omsatte så momspligtige, eller er der en form for bagatelgrænse under de 50.000,-?
Vh. Peter
hvis du ikke momsregistrerer dig så snart det er åbnelyst du vil kunne 50 t (det er så snart det er åbenlyst - som tidl nævnt vel ved ca 4300 kr per måned) så kan du sættes i moms af det hele OG få en bod på samme beløb. Der er ingen bagatel grænse - loven siger blot - når det er åbenlyst læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER