Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af ApS - hjælp søges

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 31. Jul 18
Indlæg ialt: 8
Fra  Stay Local ApS Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej i gode mennesker

Jeg er ved at oprette et ApS, jeg har lavet alle dokumenterne, der står 50.000 kr. på en konto i min bank, og det eneste der udestår er at få en revisor til at acceptere at pengene er der så jeg kan få mit CVR nummer

Det har vist sig besværligt. Revisoren vil gerne have penegen flyttet over på en ny bankkonto der hedder <selskabsnavn> under stiftelsen, det syntes banken er helt hul i hovedet...  catch 22 

er der der kan hjælpe mig med det her eller komme med et godt råd om hvordan man kommer videre i processen?

mvh

Flemming

- måske snart selvstændig :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:21

fhandberg:
Det har vist sig besværligt. Revisoren vil gerne have penegen flyttet over på en ny bankkonto der hedder <selskabsnavn> under stiftelsen, det syntes banken er helt hul i hovedet...  catch 22 

Det er ikke urimeligt at indskudskapitalen står på en konto ejet af selskabet under stiftelse. Det er i overensstemmelse med vejledningen for Erhvervsstyrelsen. Hvem står som ejer af kontoen i dag?

Fra Valby
Tilmeldt 31. Jul 18
Fra  Stay Local ApS Skrevet kl. 12:48

Det gør jeg. 

Jeg er en af de tre der har indskudt kapital i virksomheden

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:04

fhandberg:
Det gør jeg. 

Det er netop problemet. For revisor skal godkende at beløbet er indsat på selskabets konto. Da det ikke er stiftet endnu skriver man normalt "selskabets" navn under stiftelse som ejer. Når så cvr-nr bliver tildelt føjes dette til kontoen og under stiftelse slettes. Hvis du står som ejer af kontoen får du ikke en revisor til at skrive under.

I min verden er det banken og ikke revisoren som er problemet. 

Ofte har bankerne oprettet med et "fiktivt" cvr nr i deres system og så rettet når det rigtige cvr-nr. er modtaget,

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:23

Normalt/ofte bruger man en klientkonto hos stiftende advokat, ofte har revisorer også i samabejde med andre en sådan, eller banken opretter en konto til ApS xxxx under stiftelse og ændre navn når de får CVR nr

Banken kan også bekræfte kapitalen og sætte den på en konto men tager også penge for det - hvis de vil gøre det
Husk livsvigtig ejeraftale når I er flere http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html og husk at få tilknyttet personlig mail til jeres nye digitale postkasse så I får besked om ny post og overvej evt http://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/09/aps-alt-om-anpartsselskaber.html 

god vind med selskabet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Valby
Tilmeldt 31. Jul 18
Fra  Stay Local ApS Skrevet kl. 15:16

Det kan jeg sagtens forstå... men når svaret fra banken nu er at det er altså besværligt og kan du ikke få revisoren til at godkende at vi skriver en mail på at pengene er der, og så kan vi låse kontoen ???? Seriøst, ja det er svaret.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:51

Ja op af bakke. Men banken bør jo også se på at revisor skal skrive under på at pengene reelt står på en konto som det kommende aps ejer. Måske lettere at føre pengene over til advokat og lade dem runde en klientkonto hos ham. Når selskabet så er stiftet så føres pengene tilbage til en konto oprettet i selskabets navn.

Lidt mere omstændigt....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:53

fhandberg:

Det kan jeg sagtens forstå... men når svaret fra banken nu er at det er altså besværligt og kan du ikke få revisoren til at godkende at vi skriver en mail på at pengene er der, og så kan vi låse kontoen ???? Seriøst, ja det er svaret.

det er ret uproff af banken ikke - men kan revisor ikke henvise til en klient konto hos en eller anden han arbejder sammen med (mener ikke ret mange revisorer selv har det da de ikke må have den type forhold med deres klienter/afhængig men kan tage fejl) Revisor må enten finde klientkonto - eller gå til en hver jurist som kan stifte for jer og har klient konto til den slags - eller få forklaret banken at nej det er ikke nok, men de kan selv, hvis de vil godkende kapitalen

Alternativ - skift bank

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)