Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan dette lade sig gøre eller ?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen:
Det er ikke nogen fordel at lade et selskab eje lejligheden, men hvis du endelig vil gøre det og leje ud til dig selv, skal det være til markedslejen, altså den leje som en tilsvarende lejlighed koster i området hvor din lejlighed er beliggende.

Vi er enige om at det ikke er nogen fordel at lade et selskab eje lejligheden. Vi er tilgengæld ikke enige om at det skal være til markedslejen. Situationen er da omfattet af ligningslovens § 16, stk. 9 og beregningsreglen der.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=183458&#P16

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Whiskey:

Der er jo ikke tale om en arbejdsgiver. Formålet er alene at eje boligen og derved skal lejen fastsættes i forhold til det lejedes værdi, altså markedslejen i området.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen:

Det er ikke nogen fordel at lade et selskab eje lejligheden, men hvis du endelig vil gøre det og leje ud til dig selv, skal det være til markedslejen, altså den leje som en tilsvarende lejlighed koster i området hvor din lejlighed er beliggende.

Hvis man lejer helårsbolig af et selskab, som man selv kontrollerer, er det ikke nok at betale markedslejen. 

Ligningslovens § 16A, stk. 5 fastsætter beskatningsværdien af boligen. Hvis man betaler mindre i leje end den, er man som hovedaktionær skattepligtig af forskellen.

Fra Helsingør
Tilmeldt 4. Jun 18
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen:

Hvis kreditors krav fortsat består, hvilket er tvivlsomt da gælden er stiftet i 2001, kan de enten foretage udlæg i lejligheden hvis ejer den personligt eller hvis det er selskab du ejer, foretage udlæg i dine anparter eller aktier.

Så lige meget hvad du gør, hvis kravet ikke er forældet, kan der fortages udlæg.

Påmindelser om din gæld sendt fra din kreditor afbryder ikke forældelsesfristen. Før år 2008, under de gamle forældelsesregler, kunne en kontooversigt eller et brev fra kreditor, hvori de gør opmærksom på, at du skylder dem penge, være nok til at afbryde forældelsen. At du har hørt fra banken i 2009, skulle således ikke give bedre rettigheder for banken.

Et gældsbrev forældes på 10 år, så jeg tror ikke de kommer efter dig.

Tak for indput

Nu skriver du 10 år forældelse, men i den gamle lov til bank var det jo 20 år, som fik ændrede vilkår efter 1.1 2008. 

Ja jeg modtog blot et kontoudtog i 2009, som under de gamle regler ville have udløst nye 20 år.   Da jeg ikke husker om jeg underskrev noget i 2009, som så gælder i 10 år frem, så ved jeg ikke om jeg har en gæld eller om den er borte.  Jeg tør ikke vække dem da gælden godt kan være en million gæld i dag eller 2 til 3 stykker og jeg er da også forundret over at banken bare giver op. 

Hvis der tages udlæg i evt. aktier, så betyder det vel ikke at de begrænser selskabets virke tænker jeg eller ? Der kan vel evt. stadig optages lån i den gældfrie lejlighed eller ? 

Mr-Hansen

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)