Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansat under 8 timer pr uge

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Oct 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har sammen med nogle andre oprettet en forening hvor vi gerne vil ansætte af par studentermedhjælpere, der skal stå for booking af møder mv. Vi har et meget lille budget og er ikke regnskabskyndige.
Er det muligt at bede vores studentermedhjælpere om en månedlig faktura/ regning på de timer de har arbejdet, så vi på den måde slipper for alt andet end blot betale en regning. Og kan studentermedhjælperne så bare anføre deres indtægt som b-indkomst? Vh Rosmol

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Rosmon:

Hej

Jeg har sammen med nogle andre oprettet en forening hvor vi gerne vil ansætte af par studentermedhjælpere, der skal stå for booking af møder mv. Vi har et meget lille budget og er ikke regnskabskyndige.
Er det muligt at bede vores studentermedhjælpere om en månedlig faktura/ regning på de timer de har arbejdet, så vi på den måde slipper for alt andet end blot betale en regning. Og kan studentermedhjælperne så bare anføre deres indtægt som b-indkomst? Vh Rosmol

nej det er lovpligtigt at indberette honorar - eller løn til skat hvis ikke regningen kommer fra en momsregistreret leverandør - Det er så også bare let - eneste er I lige skal arbejdsgiverregistrere - så tager det få sekunder i E-indkomst som vist her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/indberet-b-indkomst-hos-skat-i-e.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers C
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 34
Fra  KD Regnskabs Service Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i overvejet at køre det via et vikarbureau.

Så vil i få en faktura derfra, og i slipper håndteringen af løn.

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Jan 17
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Honorarmetoden kan I ikke anvende, hvis aflønningen er afhængig af arbejdstiden de bruger.

Så bliver det alm. lønindkomst.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)