Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook salg og analytic passer ikke sammen.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

har for mange salg via facebook manager - men kan ikke se salg i analytic og det hele er sat rigtigt op.

Andre der oplever det samme? og nogen som ved hvorfor

John marjoe

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

John Marjoe Dencker:

har for mange salg via facebook manager - men kan ikke se salg i analytic og det hele er sat rigtigt op.

Andre der oplever det samme? og nogen som ved hvorfor

Hej John

Facebook og Google Analytics sporer på 2 forskellige måder. Du kan derfor ikke sammenligne data 1-1. 

Facebook er bygget på personbaseret sporing og Google Analytics er bygger på cookie baseret sporing. Derudover kommer overvejelserne om brug af attributions model, hvor Google og Facebook som standard også kører med 2 forskellige. 

Mit bedste råd er, at du bruger Facebook analytics til dine Facebook kampagner og Google Analytics til alt andet. Og så handler det i høj grad om at kigge på tendenser. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)