Deler en email jeg just fik fra en af mine US forbindelser, Nicole Dean. Informationerne er "mest" henvist til nyhedsbreve til kvinder, MEN, "reglerne" gælder for så vidt begge køn... MVH
Lasse Burholt - http://www.lasseburholt.com More tips on how to Create An Awesome Newsletter
shared by Darlene Arechederra of http://www.showmomthemoney.com/stay-at-home.htm
Does your newsletter attract your perfect reader? Do your readers email you out of concern if your newsletter is a few minutes late? Yes, there really are secrets to publishing a fantastic newsletter. Use the following tips to create a newsletter that will find your perfect reader, keep her anticipating your next issue, and have her forwarding your ezine to her dear friends! 1. Write Your Article or Issue To Only One Person While we''d love to be everything to everyone, it''s just not possible. Avoid this, and instead write as if you''re talking to just one person. That goes for your ezine greeting or welcome. It goes for the article you write -- as well as your closing comments. You''re talking to just *one* very special person. Why is this so important? Because if you''re writing for a *group,* you will lose that personal touch. And it''s that personal touch that will keep your reader coming back for more. Each reader has thousands of ezines to choose from. Give her a reason to visit with you on a regular basis. Let her know that she''s the most special person in your world. When you do this, she will want to know you better. As she knows you better, she''ll discover that you are trustworthy and honest -- and worthy of her time. Knowing and trusting you is the beginning of a beautiful relationship with your reader. Let it be you and your ezine that she will be attracted to!
From Nicole Dean |
Hej Lasse
Menes der personlighed i sproget ved at skrive i 1. og 2. person?
Eller menes der indfletning af læserens navn og forskellige personlige data?
Det første er en meget fin ting, mens det andet irriterer mig grusomt. Jeg hader at få breve som starter med
"Dear kjex12ml468 - my friend in DK-7790"
Hvis et nyhedsbrev i personlig stil skal holde vand, skal det også være vedkommende. Ellers giver det en effekt af modstand. Jeg modtager f.eks. et nyhedsbrev (som jeg ikke kan afmelde) fra en venlig amerikaner, som hedder Rainar. Indholdet er udelukkende rosende og selvhævdende omtaler af firmaets nye produkter, som JEG er så heldig, at jeg kan få lov at KØBE. Ved at oversvømme mig med personlig venlighed blandet med ligegyldigheder har han skabt en afstand til mig, som gør at jeg aldrig læser hans breve. Og hvis jeg endelig skulle falde i ét af dem og falde over et tilbud, jeg kunne bruge, da ville jeg have så mange negative følelser i gang, at jeg formentlig ikke engang ville opdage det. Hvis han ville sælge mig en ost, ville jeg fokusere på, at den er lavet af bakterier - ikke at den flytter mine smagsløg til den 7. himmel.
Så jeg synes din amerikanske forbindelse mangler en lille afsluttende kommentar:
"Don''t overdo it".
mvh Hans