Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ekstra CVR-nr. til Webshop ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Oct 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Min mand har et malerfirma (enkeltmandvirksomhed) og vi vil gerne åbne en webshop og sælge dansk brugskunst samt maling.

Kan han bruge sit eksisterende cvr-nr. til det eller skal der oprettes et ekstra ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:53

I kan sagtens bruge jeres eksisterende (evt ret jeres branchekoder). Cvr-nummeret har som sådan kun selskabsretlig betydning i forhold til hæftelse og ligende.

Tilmeldt 1. Oct 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:28

Tak for svar !

Og hvad med navnet til webshoppen ? Skal det være ens med Malerfirmaets navn eller kan det hedde xy ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:01

Den kan hedde det I vil kalde den - bare CVR fremgår tydeligt og hvis I er et selskab og ikke personlig virksomhed - selskabsnavn og form fremgår (gælder selskaber men jeg mener I var personlig virksomhed)

Det vil være klogt, at få regnskabet med sags/dimension/afd styring, så I kan vise hvad der er hvad. I ville ellers kunne få problem, hvis den nye aktivitet (husker ikke helt - var det brugskunst) kunne ses som ren hobby og I bare fratrak udgiften i malervirksomheden, men det er nok en detalje

VIL I dele helt, kan i få nyt SE nummer og selvstændig moms og alt, i samme CVR https://johnhannover.blogspot.dk/2017/02/se-nummer-og-p-nummer.html   men det er jo lidt mere adminstration kan man sige. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)