Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Butiks gammmel ejer hæftelse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis man køber en restaurant og stift CVR, men gamle ejer har store hæftelse fx. Han har betalt ikke skat og moms og mangler A skat af medarbejder.

Har den ny ejer af butikken en hæftelse fra den gamle periode, ( flytter gamele ejers hæftelse til ny ejer?) eller den nye ejer har ansvarlig fra sin cvr dato?

Den gamle cvr var som enkelt virksomhed.

Tak 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Den nye ejer overtager kun det inventar, som er aftalt.

Han overtager INGEN forpligtelser overfor medarbejdere, skat, moms eller andet.

Du hæfter derfor ikke for noget som helst, men det gør vedkommende PERSONLIGT, da det var en enkeltmandsvirksomhed.

Mvh Flemming

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej ny ejer hæfter ikke for gammel ejers gæld, men der kan være det problem, at hvis den gamle ejers navn bibeholdes på restauranten, kan der være leverandører som skal overbevises om at der reelt er tale om ny ejer og kræver forudbetaling. Dem må du så tale med og overbevise dem om at du er ny ejer med nyt ejernavn og nyt cvr.

Mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:

Den nye ejer overtager kun det inventar, som er aftalt.

Han overtager INGEN forpligtelser overfor medarbejdere

har ikke haft tid til at checke - men mener faktisk hvis man overtager en aktivitet i sin helhed som virksomhed - i nyt CVR så overtager man forpligtelser over for medarbejdere - opsigelsesvarsler osv - men køber kan så opsige efter gældende varsler  med overtagelsen som årsag - men pligten overtager man som jeg husker det i hovedet. Det kan også aftales at sælger inden overtagelse skal opsige efter varsler men da skal man kunne bruge de almindelige opsigelsesgrunde - økonomi, teknisk osv og det skal være klart i overtagelsen, hvem der så betaler omkostningerne - sælger eller køber

Jeg ville i alle fald, hvis det er hele aktiviteten som det lyder til, ikke udgår fra ikke at have de pligter.

Skat og løn og andet fra inden overtagelsen hæfter gamle ejer selv for - det kan køber som jeg ser det umuligt ansvare for - men medarbejderens rettigheder mener jeg man overtager - og ikke kun inventar i den situation her med overtage hen butik i nyt CVR

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)