Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne står som "reserveret" hos dk-hostmaster..?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 63
Fra  olietryk.dk Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Under research af forskellige mulige domænenavne til et nyt projekt er jeg stødt på et godt navn som står som "reserveret" hos dk-hostmaster med en dato for ca. halvanden måned siden.

Er der nogen der har styr på hvad dette betyder præcist og hvornår det bliver frigivet - hvis det altså bliver det?

Har naturligvis forsøgt at google mig frem men har ikke fundet konkret svar på hvad jeg kan forvente..

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det står som registreret, har registranten typisk måneden ud + 1 år (fra registreringsdatoen) til at bekræfte reservationen. Ellers frigives domænet igen.

Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 63
Fra  olietryk.dk Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar - der har aldrig været noget på domænet så vidt jeg kan se med archive.org, men jeg kan se på domaintools whois (hvorfor får man ikke den slags info hos dk-hostmaster?) at det tilsyneladende er registreret på datoen der er oplyst og står til udløb et år senere..

Betyder det bare at domænet er købt men ikke aktiveret endnu?

I så fald er det jo ikke interessant, håbede at det var et domæne der var ved at løbe ud.. ;-)

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 06:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Fredtoft:

Hvis det står som registreret, har registranten typisk måneden ud + 1 år (fra registreringsdatoen) til at bekræfte reservationen. Ellers frigives domænet igen.

Det originale var 3 måneder - DK-Hostmaster har dog ændret det til 3 dage for domæner registreret efter d. 1 september.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er godt nok svært at blive klog på.

Historisk set har jeg en del reservationer, hvor det fremgår at jeg skal bekræfte senest inden månedens udgang et år efter reservationen.

Jeg har også nogen hvor jeg bliver bedt om at bekræfte inden for 3 måneder.

I sidste uge fik jeg en hvor jeg skulle bekræfte inden for 4 dage (det virker helt vildt at kræve så hurtig reaktion)

I søndags registrerede jeg så et domæne, hvor der ikke var lavet en reservation, men en egentlig registrering, som ikke skulle bekræftes.

Uanset hvad, er det vist ikke muligt at sige med sikkerhed, hvis ikke OP vil af med domænenavnet.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)