Under research af forskellige mulige domænenavne til et nyt projekt er jeg stødt på et godt navn som står som "reserveret" hos dk-hostmaster med en dato for ca. halvanden måned siden.
Er der nogen der har styr på hvad dette betyder præcist og hvornår det bliver frigivet - hvis det altså bliver det?
Har naturligvis forsøgt at google mig frem men har ikke fundet konkret svar på hvad jeg kan forvente..
Hvis det står som registreret, har registranten typisk måneden ud + 1 år (fra registreringsdatoen) til at bekræfte reservationen. Ellers frigives domænet igen.
Tak for svar - der har aldrig været noget på domænet så vidt jeg kan se med archive.org, men jeg kan se på domaintools whois (hvorfor får man ikke den slags info hos dk-hostmaster?) at det tilsyneladende er registreret på datoen der er oplyst og står til udløb et år senere..
Betyder det bare at domænet er købt men ikke aktiveret endnu?
I så fald er det jo ikke interessant, håbede at det var et domæne der var ved at løbe ud.. ;-)
Hvis det står som registreret, har registranten typisk måneden ud + 1 år (fra registreringsdatoen) til at bekræfte reservationen. Ellers frigives domænet igen.
Det originale var 3 måneder - DK-Hostmaster har dog ændret det til 3 dage for domæner registreret efter d. 1 september.
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.