Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvilken brancekode for cvr?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 106
Fra  Jim Drejer Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er under uddannelse til gastronom (kok) og tænker at jeg vil have et cvr-nr fordi jeg vil tilbyde restauranter vikar-assistance når jeg har fritid, men jeg ved ikke helt hvilken brancekode jeg skal søge under!

Er der nogle som ved det?

(jeg skal ikke selv producere retter hjemmefra så tænker ikke det er nødvendigt og skal godkendes af fødevarestyrelsen)

hilsen 

jim

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen, du skal vel bare finde den branchekode, der dækker bedst over det, du laver. Har du være inde og kigget på branchekoder på Virk? 

Du vælger bare en, der passer og går det i en helt anden retning, må du jo efterfølgende ændre den.

Umiddelbart tænker jeg 56.29.00 eller 56.21.00 ...?

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 34
Fra  BalderClothes.com HeimdallNordic.com Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det essentielt for forretningen at have den 100% rigtige branchekode?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Marc D.:

Er det essentielt for forretningen at have den 100% rigtige branchekode?

det er jo i alle fald noget man skal tilstræbe da det jo også har betydning i visse officielle sammenhæng (lige i hovedet affaldsafgift (ved at blive afskaffet anyway virker det til) registrering i hvidvask register osv. Så man skal jo prøve at få den korrekt - så korrekt man med nogen rimelighed kan - vel også overfor kunder og leverandører. Man må gerne have aktivitet uden for, så længe det er af begrænset omfang

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jim.

Så længe du ikke selv skal producere maden, men udelukkende vil leje dig selv ud som arbejdskraft, så vil jeg mene at du skal bruge branchekoden 78.20.00 Vikarbureauer.

Pøj pøj med et hele.

Mvh. Kasper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Gør det via et selskab.

Der er MANGE gode grunde herfor.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

KasperH:

Hej Jim.

Så længe du ikke selv skal producere maden, men udelukkende vil leje dig selv ud som arbejdskraft, så vil jeg mene at du skal bruge branchekoden 78.20.00 Vikarbureauer.

Pøj pøj med et hele.

Mvh. Kasper

enig og ang selskab eller personlig så husk, at hvis skat anser det for at være lønmodtager arbejde rent faktuelt - så er det med risiko for skat over 100% i selskabsform (maskeret udbytte iflg mange domme her senest gennemgået af BDO for en måneds tid siden https://www.bdo.dk/da-dk/faglig-info/depechen/depechen-artikler-2018/momsnummer-ingen-garanti-for,-at-der-kan-arbejdes-paa-regning?SNSubscribed=true&utm_campaign=unspecified&utm_content=unspecified&utm_medium=email&utm_source=apsis

og mere om det her generelt med forskellene https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html

Venlig hilsen John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
så husk, at hvis skat anser det for at være lønmodtager arbejde rent faktuelt - så er det med risiko for skat over 100% i selskabsform (maskeret udbytte iflg mange domme her senest gennemgået af BDO for en måneds tid siden

Men ER det relevant for an simpel start af aktivitet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejler Ottesen:

Cookie - John Hannover:
så husk, at hvis skat anser det for at være lønmodtager arbejde rent faktuelt - så er det med risiko for skat over 100% i selskabsform (maskeret udbytte iflg mange domme her senest gennemgået af BDO for en måneds tid siden

Men ER det relevant for an simpel start af aktivitet?

som jeg læser trådstarter så er det fordi han vil sælge sig til cafeer og restgauranter osv. Formentlig vil disse ikke ansætte og kræver et CVR nummer - med moms givet - for ellers skal de stadigt indberette til skat, hvad de sikkert ikke vil

Det er relativt ufarligt som personlig virksomhed selv om skat skulle sige, det var fordækt lønmodtager - Et alternativ var at gå til et vikarbureau - som så kan leje en ud som kok - men de tager jo så noget af kagen - til gengæld er det let for trådstarter

Hvis restuarant mm nægter at give løn eller honorar, ja så er CVR jo nødvendigt og branchekode som foreslået lyder vel god nok

Hvis restauranter vil ansætte eller - måske køre honorar så er det ikke nødvendigt i første omgang

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)