Jeg er igang med et større renoveringeprojekt, nyt skiffer tag og fræsning af alle riller mellem muerersteene, men muren kommer laver lidt en halv dag, han har ikke fræset alle rillerne og ikke ilagte ny mørtel. Han lover hele tiden at han kommer og gør det færdigt. Hvilke muligheder har jeg for at lægge pres, nu er færdiggørelsen af byggeriet forsinket. Kan jeg sætte en anden til at gøre det færdigt evt i weekends til dobbelt betaling og fakturere ham? Han må jo have noget andet arbejde han heller vil lave. Det er tømmerne som har opgave, og som har hyret ham, tømmerne er god nok, men kan jeg afvise at betale og true med selv at sætte en ny murer på. Jeg gætter på at tre mand i en uge så er de færdig, i stedet kommer der en mand en halv dag, så går der 2-3 uger uden der sker noget. |
Hvis du har sat tømrerne til at skaffe en murer, er det tømrerne du skal have fat i og for det første sige at du er meget utilfreds med at deres murer ikke gør sit arbejde færdigt og at de bliver nødt til at fyre ham, således at du selv kan entrere med en anden murer.
Regner ikke med at der foreligger tilbud med fast pris og evt. leveringstid.
Når tømrerne har sagt ok og har fyret mureren, kan tømrerne og dermed dig forvente at få en regning på det arbejde som allerede er udført, som du og tømrerne nok bliver nødt til at betale.
For din egen skyld, bør du vente på at forholdet til tømrerne er afklaret og først derefter engagere en ny murer, som du prøver at få et fast tilbud fra og en fast tid for færdiggørelse.
Måske giver det dig tidsmæssight problemer, men der kunne opstået meget større problem, nemlig at den "gamle" murer slet ikke kommer mere og det er jo endnu værre.
Husk at der skal være en helt klar aftale mellem gammel murer og tømrerne og derefter mellem dig og tømrerne og gennemfotografer arbejderne som de fremtræder nu, hvis noget skulle gå galt.
mvh Jørgen