Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af tømrer firma ???

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har tænkt længe over og starte op som fuldtids selvstændig. Jeg har igennem 3 år haft et lille tømrer firma som jeg har brugt mine weekender på.

Mit spørgsmål er så hvor meget grundlag ift arbejde skal der være, før det er fornuftigt og starte op fuld tid ?

Jeg har næsten arbejde nok nu her til jeg kan arbejde fast, alle weekender resten af året. Men tanken om der måske er dage hvor man intet har og lave er lidt det der stopper mig lige nu.

Jeg synes at jeg får god respons på mine opgaver har heller aldrig brugt 1 kr på reklame det har altid været mund til mund.

Håber nogen kan hjælpe da ideen om og være fuld selvstændig virkelig er et brændende ønske !

Mvh den fortvivlede tømrer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jixxar:
Mvh den fortvivlede tømrer
det skal du da ikke være Stick out tongue 
Det store spørgsmål er, om du har prissat dig korrekt. Det er jo ikke vanskeligt at få nok at lave til en alt for lav pris. Jeg ved ikke hvad en tømrer der er alene som selvstændig skal have i timen - men TROR ikke vi kan tale om under 600 kr i timen hvis det skal dække alt (ikke materialer men adm og spildtid uden ordrer) ud fra en normal ca 37 timers arbejdsuge. Jeg ville faktisk tro mange skulle ligge over

Er du ikke for billig, så er det da super at kunne være beskæftiget alle weekends uden at reklamere - 
Der vil stensikkert være dage uden noget at lave - det er der altid for en enlig mester (og desværre også let for en med et par ansatte) - det er derfor din timepris skal kunne dække din administration, bogføring, husleje, timer uden ordrer, sygdom, ferie, pension osv. 

Hvis nogen siger det mere skal være 800 kr i timen , så køber jeg den fuldt

Regn godt efter _ test med korrekt priser - og så ved du mere

God vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Sep 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar !

Alt idag er næsten fast pris, og de fleste gange jeg regner den ud ligger jeg på omkring 400 kr + moms hvilket jeg synes er meget passende, jeg har flere gange været 2 tilbud og ved igennem kunden jeg ikke var den billigste, det skal så os lige siges jeg er fra Jylland vores time pris ligger generelt lidt lavere 😜

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Spring ud i det hvis du ikke kan slippe tanken :-)

Men gør det ikke for pengene.

Der skal meget arbejde i bogen før du tjener det samme som en dygtig svend der fx. går på akkord.

Inden du går i gang er det måske værd at overveje om du gerne bare vil være dig selv, eller du på sigt vil have ansatte.

Kommer der ansatte ind i billedet, skal der meget arbejde i bogen. Dage uden arbejde til dine svende koster boksen :-) 

Men min erfaring siger mig at hvis tanken om at springe ud som selvstændig bliver ved med at være der, ja så er man nok blevet smittet med selvstændige-sygen. Og mig bekendt er den eneste kur mod den, at man får lavet sig et visitkort og går i gang :-)

Held og lykke med det hele

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jixxar:
400 kr + moms

Jeg tror heller ikke den pris er helt forkert.

Jeg tror, det bliver svært at få 600 - 800, som John skriver.

Jixxar:
jeg er fra Jylland vores time pris ligger generelt lidt lavere 😜

Det er rigtigt. Og tempoet er højere. Jeg har selv lige fået lavet køkken, bad og bryggers. Her fortalte håndværkeren, at der var 5 projekter på Sjælland når han var færdig hos mig. Der lå timepris på kr. 450 + moms. Dertil færgebillet og lidt kørsel.

Men som der også siges: Hvis kan undgå spildtid, så du kan køre videre til ny opgave når en er færdig, så er det ikke så ringe.

Held og lykke.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Du skal først og fremmest gøre hvad der føltes bedst i maven. Det er helt sikkert mit bedste råd.

Men når det er sagt, så kan du uden det store besvær opnå en fast kundescare ved opsætning af Google Ads i dit område. Altså annoncering på Google efter folk, som søger efter din eksakte ydelse.

Jeg snakker lidt om de forskellige marketing kanaler, for det foredrag jeg fornyligt var inde at holde i samarbejde med IVækst og Google: &t=623s">

&t=623s

Måske kan du bruge noget fra det også.

Vh. Kasper
Sedia.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)