Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejer kommer med regning på 36.000kr.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 17
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino

Ved ikke om den er sat ind i det rette forum...

Men jeg virkelig i nød eller min kæreste er
Vi flyttede ud af et lejemål for 1 uge siden og ind i et andet vi havde aftalt vi bare ville videre så udlejer gik med til at strege de 3 mrd opsigelse

Min kæreste har så for mange år siden hos gammel udlejer skrevet under på den var ny renoveret og det vil så sige den også skal aflevere så ledes (men det var den ikke) har optaget gammel udlejer sige at den ikke var ny renoveret men ikke vil skrive under på den da vi spørg... Vi har lidt billeder af fra før hun skrev under på noget slid som vi kan dokumentere

Men mit spørgsmål er nok om han kan sende en regning på 36 tusind og forvente de bliver indbetalt inde for 8 dage? Hvad sker der hvis man nægter betale? Skal lige siges den regning ligner noget et 12 årig barn har lavet

Min desperation kommer mest af jeg syntes LLO og dsnske-lejer er virkelig langsome om at hjælpe

Jeg håber en vil hjælpe og det vil betyde alverden
Tak!

Mvh Oliver

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oliver.

Det er virkeligt en træls situation I står i, med sådan en dum udlejer. Men det er nærmere reglen, end undtagelsen efterhånden. Jeg har hørt dette tilfælde mange gange før. De prøver at snyde sig til ekstra indtægter, ved istandsættelse, men så laver bare arbejdet selv, og scorer de ekstra penge selv.

Dette trick kan din udlejer jo have lavet med mange flere før jer også. Især når han siger at I skal skrive under på at den er nymalet, og den så IKKE er det, så er det fordi han vil snyde.

Her i Herning hvor vi bor, findes der et advokatforum, hvor du kan gå hen og få gratis advokathjælp. Måske det fiindes i din by også. Ellers vil jeg lige prøve at ringe til en advokat, og høre ad, hvad du kan gøre. Oftest er et brev fra en advokat måske nok, til at udlejer vil annullere fakturaen.

Men skrev du at du har optaget ham sige, at den ikke er ny istandsat? :-P Det burde da være fedt for en advokat ;-)

Jeg håber du får medhold i sagen og ikke skal af med pengene.

(Jeg har lige tilladt mig at rette i din overskrift, så den er mere korrekt ;-))

Dbh
Michael Haahr

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Puntito

Her har jeg gengivet lejelovens § 98, som skulle være overholdt ved jeres fraflytning, uanset at det sædvanlige opsigelsesvarsel er fraveget.

"

Stk. 3. Udlejere, der udlejer mere end én beboelseslejlighed, skal syne beboelseslejligheden, senest 2 uger efter at udlejeren er blevet bekendt med, at fraflytning har fundet sted. Den fraflyttende lejer skal indkaldes skriftligt til synet med mindst 1 uges varsel. Udlejeren og lejeren kan dog aftale et kortere varsel, når lejeforholdet er ophævet eller opsagt.

Stk. 4. Udlejeren skal i forbindelse med synet, jf. stk. 3, udarbejde en fraflytningsrapport. Rapporten skal udleveres til lejeren ved synet eller sendes til lejeren senest 2 uger efter synet, såfremt denne ikke er til stede ved synet eller ikke vil kvittere for modtagelsen af rapporten.

Stk. 5. Ved overtrædelse af stk. 3 og 4 bortfalder udlejerens krav på istandsættelse efter stk. 1.

"

Læs selv bestemmelsens stk. 1 og 2 og se om der er andet du kan bruge.

Vent indtil der er gået 15 dag fra den udflytningsdag udlejer har accepteret og evt. send en PB, så jeg kan give dig evt. råd, eller skriv til udlejer at du afviser kravet fordi bestemmelserne i lejeloven ikke er overholdt.

Mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen:

Hej Puntito

Her har jeg gengivet lejelovens § 98, som skulle være overholdt ved jeres fraflytning, uanset at det sædvanlige opsigelsesvarsel er fraveget.

"

Stk. 3. Udlejere, der udlejer mere end én beboelseslejlighed, skal syne beboelseslejligheden, senest 2 uger efter at udlejeren er blevet bekendt med, at fraflytning har fundet sted. Den fraflyttende lejer skal indkaldes skriftligt til synet med mindst 1 uges varsel. Udlejeren og lejeren kan dog aftale et kortere varsel, når lejeforholdet er ophævet eller opsagt.

Stk. 4. Udlejeren skal i forbindelse med synet, jf. stk. 3, udarbejde en fraflytningsrapport. Rapporten skal udleveres til lejeren ved synet eller sendes til lejeren senest 2 uger efter synet, såfremt denne ikke er til stede ved synet eller ikke vil kvittere for modtagelsen af rapporten.

Stk. 5. Ved overtrædelse af stk. 3 og 4 bortfalder udlejerens krav på istandsættelse efter stk. 1.

"

Læs selv bestemmelsens stk. 1 og 2 og se om der er andet du kan bruge.

Vent indtil der er gået 15 dag fra den udflytningsdag udlejer har accepteret og evt. send en PB, så jeg kan give dig evt. råd, eller skriv til udlejer at du afviser kravet fordi bestemmelserne i lejeloven ikke er overholdt.

Mvh Jørgen

Jørgen - Kan stk. 3 give problem, hvis udlejer alene udlejer 1 lejlighed?

Statsautoriseret revisor - København

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

CEF og Oliver

I får lige lidt mere med af lovgivningen:

§ 98. Det lejede skal være fraflyttet senest kl. 12,00 på fraflytningsdagen. Lejeren skal aflevere det lejede i samme stand som ved overleveringen med undtagelse af den forringelse, som skyldes slid og ælde, og som ikke er omfattet af lejerens vedligeholdelsespligt, samt mangler, som det påhviler udlejeren at udbedre. Det kan ikke pålægges lejeren at bringe det lejede i bedre stand end den, hvori han overtog det lejede.

Stk. 2. Udlejeren kan ikke gøre krav i medfør af stk. 1 gældende, når der er forløbet mere end 2 uger fra flyttesynet, jf. stk. 3, eller fra fraflytningsdagen for lejemål, der ikke er omfattet af pligten i stk. 3. Udgifter til istandsættelse, der ikke er medtaget i fraflytningsrapporten, jf. stk. 4, er lejeren uvedkommende. 1. og 2. pkt. gælder dog ikke, hvis mangelen ikke kan erkendes ved anvendelse af sædvanlig agtpågivenhed eller lejeren har handlet svigagtigt.

Især stk 2, 2.linie er værd at bemærke:

"...eller fra fraflytningsdagen for lejemål, der ikke er omfattet af pligten i stk. 3."

d.v.s. netop et lejemål som det her omtalte.

Mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det vil sige, har udlejer mere end 1 ejendom, er han omfatter af flyttesynsreglerne efter stk 3, ellers er det ved udflytning senest kl 12.00 på dagen for overdragelse at han skal gøre opmærksom på forhold?

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)