Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT i Danmark eller i Thailand

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Sep 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Er der nogle der ved hvor man i skattepligtig og skal betale sin skat henne hvis...

1. Man har bopæl i Thailand og har boet der i over 5 år i lejet hus på grund af mit helbred.
2. Eneste indtægt er min ratepension fra Danmark som kommer til udbetaling næste år og nogle småindtægter fra Thailand
3. Min kone bor stadig i Danmark i lejet hus.
4. Jeg har ingen aktiver i Danmark eller i Thailand.


Vil jeg være pligtig til at betale skat i Danmark ?


Håber nogle kan hjælpe

Juls
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

JULS:
Hej
Er der nogle der ved hvor man i skattepligtig og skal betale sin skat henne hvis...

1. Man har bopæl i Thailand og har boet der i over 5 år i lejet hus på grund af mit helbred.
2. Eneste indtægt er min ratepension fra Danmark som kommer til udbetaling næste år og nogle småindtægter fra Thailand
3. Min kone bor stadig i Danmark i lejet hus.
4. Jeg har ingen aktiver i Danmark eller i Thailand.


Vil jeg være pligtig til at betale skat i Danmark ?


Håber nogle kan hjælpe

Juls

Det interessante er ikke så meget hvor du eller din kone har bopæl.

I stedet skal det besvares ud fra hvor du reelt bor? bor du i Thailand eller DK? hvor ofte er du i DK og hvor længe af gangen?

 

Lidt ude af kontekst; men hvorfor spørger du? er det pensionsudbetalingen eller har du en eller anden skattepligtig indtægt i sigte?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Juls,

Du er skattepligtig i Danmark af din ratepension, da Danmark ikke har en dobbeltbeskatningsaftale med Thailand.

Tilmeldt 11. Sep 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg bor fast i Thailand og er i Danmark max. 2 gange om året. 2-3 måneder om sommeren og 14 dage i julen.

Jeg har min rate pension samt en investering i værdipapirer i Thailand

Juls
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

JULS:
Hej
Jeg bor fast i Thailand og er i Danmark max. 2 gange om året. 2-3 måneder om sommeren og 14 dage i julen.

Jeg har min rate pension samt en investering i værdipapirer i Thailand

Juls

Din investering i Thailand er beskattet i Thailand, hvis de ellers har en sådan beskatning. Det tvivler jeg på at de har.
Har du husket at søge om dansk folkepension/ATP og andre pensioner, som du kan have optjent til?

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

JULS:
Jeg har min rate pension

Har du søgt om fritagelse for pensionsafkastbeskatning af din ratepension. Pensionsafkastbeskatning (PAL) er en skat som du betaler hvert år af afkastet på din ratepension. Hvad der er indeholdt burde du kunne se på dine kontoudtog - og herefter også om det kan betale sig at tilbagesøge 3 år tilbage. 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejendomsinvestor:

Flemming:

Hej Juls,

Du er skattepligtig i Danmark af din ratepension, da Danmark ikke har en dobbeltbeskatningsaftale med Thailand.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=13360

Godt ord igen. Jeg fandt den ikke på SKAT.dk

Dog vil Thailand ikke beskatte ratepension, da de aldrig har beskattet udenlandske pensionister i Thailand. Dertil er de alt for værdifulde. SKAT beskatter i øvrigt altid ratepensioner, så medmindre man kan godtgøre at Thailand opkræver skat af ratepensionen, så vil SKAT fortsat opkræve skatten.

Flere andre udenlandske borgere har i mange år levet i sus og dus af deres pensioner i Thailand, da deres hjemland ikke opkrævede skat af pensionen. Dem er der dog ikke mange af mere.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)