Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fremtidig forfatter på kontanthjælp

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Sep 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle!

Jeg har et familiemedlem, som står i en lidt kedelig situation. Hvis pågældende er på overførselsindkomst (kontanthjælp), har vedkommende så ret til at skrive en bog med henblik på at få den udgivet og tjene penge på den? Hvad er de mulige konsekvenser? Og hvordan kan han undgå at blive sanktioneret af sin kommune, hvis det er følgen? Hvad er mulighederne for ham?

Tak for hjælpen!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe han står til rådighed - er der jo ingen der ved hvad han ellers gør men med kontanthjælp kan man naturligvis risikere, hvis kommunen kan mene, at han brugte deres penge på at bare sidde hjemme og skrive en bog som så gav succes-  at den er gal

Det konkrete korrekte svar er at han må have sine fritidsinteresse som han vil men han må ikke - under kontanthjælp -  i det stille skabe sig en indtægt - bygget et hus, en forretning, skrive en bog der sælges- so to speak - som først giver indtægt efter kontanthjælpen

Ingen facitliste der heller

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Nov 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Han har ret til at finde sig et arbejde, så han ikke belaster samfundet økonomisk. Det kunne komme til at lyde som om, han vil kalkulere med en “indtægt” fra staten, så han kan blive betalt for at skrive...
1. Find et job.
2. Afmeld kontanthjælp.
3. Skriv en bog, som forhåbentlig får stor succes.
Det er mit bud på, hvordan han skal prioritere. Så er i også fri for at tænke over, om reglerne bliver overholdt.

Tilmeldt 8. Sep 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, okay, det var også det, jeg umiddelbart tænkte.
Tilmeldt 8. Sep 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, det ville være et bud, men nu ville jeg blot hjælpe ham med nogle råd mht. reglerne i stedet for at "opdrage" ham til at gøre sådan og sådan. Han er jo voksen, så det skal jeg ikke blande mig i.
Tilmeldt 8. Sep 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan han lovligt skrive og få udgivet bogen gratis? Jeg aner intet om det at være forfatter og forlag osv., men jeg tænker, at han vel gerne må udgive sin bog for et forlag gratis? Og tjene 0 kr. på den? Eller er det også ulovligt i hans sted?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

selve det om man arbejder gratis eller ikke er ikke kriteriet - det er om man kan forventes at være fuldt til rådighed for arbejdsmarkedet - og det er kontanthjælp kontoret som sondrer og dem må man spørge - ellers kunne man jo lave meget som ikke gav penge her og nu . og så først udløse penge når det passede i kontanthjælpen
Det afgørende er - rådighed

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)