Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig med denne udfordring. Kort historie lang: Købte lejlighed med kæreste, vi gik fra hinanden, jeg overtog hendes del af lejligheden, lån osv. Nu står jeg i situation hvor mangler arbejde, og kan ikke få det til at hænge sammen. hvis jeg sælger, er det med underskud, og det er jo skidt. Jeg er så interesseret i at leje den ud, og evt. finde et værelse et andet sted indtil jeg kommer på fode igen. OG så kommer udfordringen i kan hjælpe mig med :) Jeg har fundet en udlejer til min lejlighed. Det er en bekendt. som har tilbudt mig at jeg kan blive boende og bruge det ene værelse gratis, indtil jeg finder et andet sted, det tager jo nogle gange lidt tid af finde det rigtige og evt. spare op til indskuddet. men personen vil have lejekontrakt på hele lejligheden, så der er sikkerhed i at jeg ikke bare ombestemmer mig. og så kan jeg låne det ene værelse gratis, så der ikke ville være noget i klemme. men men men, kan man overhovedet det? kan man udleje fuldt ud, og så stadig bo der i en periode indtil man finder noget andet? skal man stadig betale ejendomsværdi skat som man jo egentlig trækker fra hvis man lejer ud? jeg tænker nej, da jeg stadig ville have min adresse der i en periode. håber der er et par venlige sjæle derude der kan hjælpe lidt. jeg tænker at det er lidt et grænseland, og er derfor ikke helt sikker på reglerne. |
Kan og kan det vel ok når
Hvis udlejer betaler fuld husleje bliver det personlig indkomst for dig, så det vel ok, Havde det været som du udlejer en del af din lejlighed blev det kapitalindkomst og
dermed mindre skat.
Men det skal kun være i kort tid, ellers må du betale et symbolsk beløb, for at undgå gaver
Der er ingen regler.