Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Software til små og mellemstore virksomheder

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Feb 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er mit første indlæg her på Amino, og jeg håber jeg vil få hjælpen som jeg har brug for.

Jeg prøver at komme med et helt nyt koncept til målrettet salg af software til små og mellemstore virksomheder uden decideret IT afdeling og "maskineri" til køb og vedligholdelse / licencering af software. Dvs. målgruppen er virksomheder med få ansatte som ikke har råd til at købe alt det software de kan have gavn af, og heller ikke har brug for den hele tiden... 

Det der interesserer mig i første omgang er hvor stort et problem er licencering / opgradering af software for de små og mellemstore virksomheder?

Hvor stor en andel kan udgifterne til licencering være af virksomhedens omsætning, eller hvor meget successen af virksomheden afhænger af hvor godt man bruger softwaren og selvfølgelig om man har valgt de rigtige software værktøjer til den rigtige pris? Har I nogle gang fortrydt at I har købt dyr et-års licens til en bestemt software pakke, uden at bruge den overhoved?

Hvilke måder for licencering foretrækker I (node-locked, floating licencing fra virksomhedens server, open-source værktøjer osv.)? Er der nogle preferrencer?

Er der nogle software pakker som er helt almindelige i bestemte brancher (fx. Frontpage til web-design, Adobe værktøjer til publishing, Corel til grafikkere, osv.)  - og som man i branchen ikke kan gå udenom og er derfor nødvendige? Dette vil sikkert hjælpe mig at skabe fokus på de rigtige værktøjer i første omgang, selvom jeg vil også foretrække at have gode alternativer på tilbud.

mvh, Petar 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)