Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Optimering i forhold til ægtefælles mellemskat

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene. Jeg var forberedt på de knap så konstruktive (M.S.), men jeg tror ikke at du har læst mit oprindelige problem tilstrækkeligt.

Jeg betaler allerede alt rigeligt i topskat, og i forhold til min kone skyldes det udelukkende at jeg arbejder indenfor et område med ret stor efterspørgsel, imens hun er offentligt ansat. Hvis jeg kunne flytte noget af den løn jeg kunne tjene ekstra (udover det jeg allerede betaler topskat af), ville det nemmere kunne motivere mig til at tjene mere. Alt i alt flere penge i statskassen!

Vi er begge 30, så vi har masser af tid til at betale ind til pensionen.

Jeg øger indbetalingen til pension og sparer resten op i selskab med udbytte og beskatning heraf. Det er der vel ikke noget i vejen for hvis jeg læser jeres svar rigtigt (så op til topskattegrænsen, herefter udbytte op til grænsen for lav beskatning, og resten i pension og på egenkapitalen)?

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 20:46

Har du overhovedet overvejet idéen med Cayman og lyssky aktiviteter før du kalder mit forslag “knap så konstruktivt”? Det er da sjovere end den tørre rulle Mariekiks du serverer, og det bedste: det giver flere penge i statskassen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:52

gweb:

Jeg øger indbetalingen til pension og sparer resten op i selskab med udbytte og beskatning heraf. Det er der vel ikke noget i vejen for hvis jeg læser jeres svar rigtigt (så op til topskattegrænsen, herefter udbytte op til grænsen for lav beskatning, og resten i pension og på egenkapitalen)?

ikke med mindre skat synes det ligner honorar eller lønmodtager hvor fakturering fra selskab som nævnt kan give over 100% skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)