Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man gøre krav på at udbyder flytter email adresser?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en kunde som hoster igennem en gammel hjemmeside udbyder, men ønsker at hjemmeside og email flyttes over til mig, så jeg bliver administrator.
Derfor har jeg taget kontakt til den gamle hjemmeside udbyder og tilbudt at anvende samme hostingudbyder (Aze Hosting). Det kan han godt, men siger at Aze hosting vil have en egen betaling på 250,- pr. email, og kunden har 57 email adresser.

Nogen der kender lovgiving inde for dette område, eller smarte tricks til hvordan man nemt og sikkert flytter mange email adresser på en Cpanel løsning.

Mvh. Jeppe

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i brug for gamle emails?

En løsning kunne være at “downloade” alle emails til kundens computer via pop3 og derefter flytte e-mail adresserne til den nye udbyder. Efterfølgende kan i “uploade” alle gamle emails fra kundens computer via imap.

Jeg vil foreslå jer at overveje en hostet løsning, fx google apps eller Office 365, uafhængigt at jeres hjemmesideudbyder, så slipper i for den slags bekymringer fremadrettet

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem styrer domænet har du adgang til at ændre hvor mail server osv pegerhen så kan han jo bare hoppe i havet

Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det har jeg.
Men problemet er, at jeg jo gerne vil have de gamle email med.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej, der er absolut ingen lov om at en udbyder skal gøre noget. Dataen er "din" (kundens), derved også dit ansvar.

Udbyderen har ingen pligt til at være behjælpelig ved flytningen.

Mange udbydere vil dog gerne være behjælpelige, der er ingen nem måde at flytte email på, det hele tager tid, og derfor er det fint der er en omkostning ved denne process - hvis det var 1-5 email konti, så ville det nok ikke være noget problem for udbyderen at gøre det gratis, men 57 konti, det vil hurtigt tage en time eller mere - skal dette være gratis på et (allerede) billigt produkt?

Personligt er jeg oftest behjælpelig med flytning af emails, men jeg som udbyder med den mængde emails, ville bede kunden om at levere listen af mail-konti der skal flyttes, i et meget bestemt format for at jeg kan smide det i mit software som laver flytningen for mig, for netop det ikke skal tage mig flere timer.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)