Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg starte en virksomhed?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser bestemt heller ikke et problem i at starte selv om man er under uddannelse. Der er dig udfordringer, men det er jo noget af det som bl.a. gør det sjovere end at sidde i kassen i Irma og... tja kede sig til mindsteløn.

Jeg startede selv da jeg gik på HHX i det små. Det var primært hjemmesider i det små, opgaver som kunne løses uafhængigt af skoleskemaet. Markedsføringen var udelukkende mund-til-mund referencer og min timeløn endte i sidste ende nogle gangen nok næsten under mindstelønnen fordi jeg ikke altid vidste hvad jeg lavede og først måtte lære en hel del. Jeg lavede helt klart en masse fejl og mistede nogle kunder på den konto, jeg havde heller ikke styr på jura og aftaleindgåelse - det kostede penge da en kunde (og den gang ven af mine forældre) pludselig ikke "kunne huske" hvor meget vi havde aftalt jeg skulle have for en opgave.

Men jeg havde mig et momsnummer, jeg lavede noget jeg kunne lide, jeg lærte federe ting end de vi lærte i skolen (+ jeg kunne bruge nogle af mine firmaopgaver i bl.a. IT faget og både arbejde på det i skoletiden, score 13 til eksamen på det og få løn for det)

De ideer du selv nævner med homejames (generelt en genial ide) eller en bar tror jeg dog også er for stor en mundfuld for dig, mens du uddanner dig. Generelt set kræver enhver branche at du har erfaring inde for dem. Jeg opbyggede min erfaring på trail and error et langt stykke hen af vejen (men mange af mine kunder fra starten, er stadig hos mig i dag og har accepteret mine mange prisstininger siden dengang).

Hvis du vil drive noget i taxi eller bar branchen, så gør din uddannelse færdig, få noget arbejde og dermed erfaring i branchen og kast dig ud i det. Hvis du i mellemtiden vil være selvstændig, både fordi det er fedt at være og fordi du overordnet set lærer en masse om det, så kast dig ud i noget som interesserer dig, som du kan finde ud af og som der er nogen som vil betale dig for.

Held og lykke med det :-) 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:57

Tak får svarene :) Det er virkeligt lækkert med så mange svar fra folk der har prøvet det før.

Ud fra jeres svar kan jeg i hvert fald se at jeg skal holde mig til IT som jo både er mit interesse/kompetence område og en lille IT virksomhed kan jo næsten startes uden udgifter.

Men nu vil jeg tænke lidt over det og se om jeg kan komme op med nogle realistiske projekter jeg kan gå videre med.

Men i hvert tak for hjælpen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:20

Martin Tygsen:
Jeg havde svært ved at se du forholdte dig til spørgsmålet, du skrev at det ikke var muligt at starte en virksomhed når man studerede, jeg beklager hvis jeg har læst forkert.

Martin > jeg må gi’ dig ret, formuleringen var ikke den mest hensigtsmæssige…

Jeg havde faktisk også omformuleret det – hvorfor den så ikke lagde den version ind, ved jeg ikke men jeg har en del problemer med denne side.

Nok fordi jeg skriver i Word – men det kan sgu’ ikke være rigtigt at man skal skive i Notepad … det er efter min mening et tilbageskridt svarende til at droppe regnearket og gå tilbage til kuglerammen… Smile

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)