Må erkende at jeg er "beæret" over de forespørgsler jeg får på Amino i private beskeder omkring aspekter indenfor Network Marketing branchen. Ikke alle svar behøver at blive kastet ud som indlæg, men igen vil jeg gerne dele nogle informationer, som er relevante for MLM og Network Marketing-delen på Amino. Fik en forespørgsel omkring et specifikt selskab - og spørgeren påpeger at selskabet endnu ikke er i Danmark, hvilket helt naturligt tænder den "indre pionér" i iværksættere: "Sæt nu man kan være først!!!"
Her følger mit svar til det interessante aspekt....
(MLM) Netværks pionér-arbejde kræver ekstrem tålmodighed, loyalitet og stædighed udover alle grænser
Det at være først i et nyt land er SPÆNDENDE, især i processen før et selskab overhovedet har klare meldinger om hvorvidt eks. Danmark åbner; det er vaskeægte rigtigt pionér-arbejde, men det kræver en langsigtigt planlægning, fordi du aldrig helt ved hvornår selskabet åbner (og om de åbner) - flere forhindringer kan udskyde processen; godkendelser, EU (djævelsk bureaukratisk apparat!) og andre faktorer.
Jeg har været gennem hele møllen - og det er absolut kun de sejeste der står hele distancen - og der ryger mange i forløbet; de som ikke besidder den tålmodighed som der kræves. I mere end 4 år kæmpede vi med EU omkring godkendelsen af vores produkter under Novel Food (Funktionelle fødevarer) - yderligere et år gik der inden Danmark blev officielt åbnet - i mellemtiden lagde vi grundlaget for den forretning, den omsætning som findes i Danmark idag - men det har krævet ENORME ofringer; både personligt overfor familie og venner, som bare ikke fatter en bjælde af hvorfor man så stædigt kæmper. For når man har med produkter at gøre, som faktisk ikke må sælges, før en godkendelse er på plads, må man hele tiden gå med listesko og have et øje på hver en finger og straks slå ned på de som operere alt for meget i gråzonen. Idet overtrædelse kan udskyde såvel officiel åbningsdatoer og godkendelser, så brager man ikke frem som netværkskonge og man reklamere heller ikke på nogen som helst måde! Og det er bare for røvballe-agtigt hvis en åbning eller en godkendelse udskydes på grund af over-ivrige fjolser! Så har man anlæg for at loyal og uhyre stædig - og tager de kampe der må kæmpes - og iøvrigt se igennem alt mudret og vide at man har valgt rigtigt - ja, så er det bare at springe ud som pionér! Det er helt vildt lærerigt - og man har en helt masse røverhistorier man kan dele og underholde med i fremtiden.
Har massevis er historier om vores tid som pionérer (vi var tre primus motorer - en røg i 11. time - brændt ud...) og dem deler jeg gerne her på Amino.
En af historierne er blandt om hvordan jeg endte op i en "prøve-retssag" i USA, hvor der blev stillet krav om erstatning på 5 millioner DOLLARS (det er huleme-fløjtme over 30-35 millioner kroner) p.g.a. "gråzone virksomhed"; der hvor man bøjer reglerne, uden at bryde dem. HELDIGVIS har det amerikanske advokat-firma og de to fjolser (tidligere samarbejdspartnere) trukket sagen tilbage: Deres anklagepunkter var alt fra langt fra sandheden - og deres egne historier var utætte som en hullet spand ;-)
Google "Lasse Burholt" - og du kan finde sagen som PDF fil - men igen påpeger jeg: Der kommer ikke en sag ud af det. Fakta var - og er - helt anderledes end beskrevet i plaintiffs punkterne; Men ok, har man udsigt til 30-35 millioner kroner, så er det åbenbart ok at "pynte på fakta"...
Pointen er: Pionér-arbejde før noget overhovedet er på plads er skide-skægt, men skide-svært og kræver blod, sved OG tårer!
Believe me, it does! ... det har de såkaldte "MLM ludere" blot
|
MLM pionér-arbejde - kun for "os" med store boller
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)