Er loven virkeligt så lempelig, at man helt uden problem i virkeligheden kan forsætte et IVS i et nyt - næsten identisk - samtidigt med det gamle ligger til tvangsopløsning for anden gang på 2 år At det er en der reklamerer med jura service og selskabsstiftelse og reklamerer for IVS, gør det i mine øjne endnu værre, men IVS er da med den type muligheder, noget af det man vel bør forholde sig uhyre skeptisk til, og det vel synd for de reele der jo også findes Jeg tror finten består i, at man stifter nyt selskab som man så fusionerer med det gamle der er under tvang - med revisors godkendelse - og så er det måske ikke helt så tosset - hvis ellers det indebærer, at det tvangsopløste så SKAL aflevere regnskaber og FÅR boden for ikke have gjort det og en evt betaling til kurator som vel skal godkende fusionen? |
Der kan ikke laves en fusion fra et IVS til et andet. Kun hvis det gøres som led i en kapitalforhøjelse hvor det omregistreres til ApS.
Problemet ligger i at skifteretten blot lader IVS’erne tvangopløse uden nærmere omtanke. Reelt tilhører varemærke, brand, hjemmeside mv jo reelt det gl. IVS. Ejeren tager jo blot de her ting med over i det nye “uden afregning”. Da der ikke foreligger en reel bo behandling sker der intet.
Jeg tænker umiddelbart at der reelt er flere lovovertrædelser end blot det omtalte i denne situation, hvis man reelt gravede lidt i selskabets forhold..
Men ja.. IVS er reelt et problem fordi hæftelsen er for lille og mulighederne for snyd for mange!