Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor får jeg en virksomhedskonto til enkelmandsvirksomhed efter konkurs?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jul 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 04:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er gået konkurs med et IVS og har startet en enkelmands virksomhed men min bank vil ikke oprette en virksomhedskonto til mig. Jeg ved spørgsmålet har været stillet før. Men er der nogle, som har helt friske erfaringer med hvor man får en virksomhedskonto.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 07:37

Er det ikke dumt at oprette en enkelmandsfirma hvis du har gået konkurs med et ivs?
Hvis det sker igen med dit enkelmandsfirma så hæfter du personligt denne gang.

Grunden til du ikke hæftede for dit ivs er fordi der er begrænset hæftelse.

Husk når stifteretten skal behandle en konkurssag koster det let 28-50t kr.

Jeg har selv prøvet at gå konkurs med et ivs og blev overrasket hvor stor regning blev.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 08:55
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Din bank har nok nogle gode grunde til ikke at tilbyde en virksomhedskonto til dig.

Når du er gået konkurs har du bevist, minimum een gang, at du ikke evner at styre en forretning. Jeg spekulerer ikke i held/uheld og andre faktorer, men udelukkende det faktum, at du er gået konkurs.

Hvordan «man får en virksomhedskonto» er vel ikke spørgsmålet, men hellere «hvordan laver jeg en forretning, som er robust, gennemtænkt og med lav sandsynlighed for konkurs». Hvis du laver forarbejdet, og viser en fornuftig forretningsplan, er der ingen grund til at banken ikke vil oprette en konto til dig.

Udfordringen er ikke, at finde en bank, som vil tage en chance, men at opstille en forretningsmodel, som beviser sin leveret. Ellers skulle du måske tage bankens beslutning som god rådgivning, og genoverveje om du skal drive forretning.

Der er intet formelt diskvalificerende ved en IVS konkurs ift banken.

Hvor mange kreditorer taber penge når diverse IVS og enkeltmandsselskaber går konkurs? Det er jo altså ikke et krav man kan stille, at ville drive en virksomhed, som potentielt influerer andre mennesker.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 09:07
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

M. S.:

Din bank har nok nogle gode grunde til ikke at tilbyde en virksomhedskonto til dig.

Når du er gået konkurs har du bevist, minimum een gang, at du ikke evner at styre en forretning. Jeg spekulerer ikke i held/uheld og andre faktorer, men udelukkende det faktum, at du er gået konkurs.

Hold da kæft, hvor er du nedladende!

Der kan være uendeligt mange grunde til en konkurs og du kender overhovedet ikke baggrunden for, hvorfor Katrine gik konkurs. Du antager bare, at hun ikke kan en skid.

Martin Thorborg er gået konkurs flere gange og mange mange andre dygtige iværksættere har konkurser bag sig. Fordi man prøver og fejler, er ikke ensbetydende med, at man ikke kan en skid.

Jeg håber, at Katrine lykkes med det næste projekt! (uden latterlige kommentarer fra bedrevidende smart-asses som dig)

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 09:31
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvori består det nedladende? Tror du ikke bare du skulle lære at læse?

Jeg skriver at jeg ikke vil spekulere i grunden til konkurs - fik du det med?

Jeg skriver ingen steder at hun ikke kan en skid!!

Stop du bare dit tøsefornærmede forargelsestrip

edit: siden du nu er inde på det, så kunne det være at bedrevidende smart-asses som mig er trætte af at skulle deltage i betalingen af et konsekvensfrit cirkus for talentløse idioter, som tror iværksætter er en titel man kan påberåbe sig når man i øvrigt er for doven til at lave et stykke arbejde

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:27

Til Katrine60: Du skal ikke regne med at få en bank til et nyt CVR hvis du står i RKI og/eller ikke kan stille personlig meget stor sikkerhed. Det er hvad alle friske erfaringer tilsiger. Jeg følger den slags på 8 store fora inkl. facebook

Du kan overveje at søge hos www.lunarway.dk - de er ikke en bank men api knyttet til Nykredit bank og de stiller efter sigende erhvervskonto til rådighed uanset personer står i RKI eller har en helt ny konkurs, blot personen ikke er kunde i Nykredit i forvejen og er - netop aleneejer i firmaet. Det er en app med en top-op erhvervskonto og et hævekort (ikke kreditkort osv)

Husk du så har personlig hæftelse nu - så ny konkurs er meget slem.

Jeg ser nu heller ikke MS som nedladende. 

Fakta er i alle fald, at en konkurs betyder, at det er meget vanskeligt at få en bankkonto kort efter. Man har naturligvis et ansvar for en konkurs - som jo betyder at en del har tabt penge. Det betyder ikke, at man ikke kan gå konkurs fuldt hæderligt, men så snart man lige har kostet kreditorer penge så er banker generelt - og jeg forstår dem, ikke begejstrede for at tildele en ny konto til erhverv.

Normalt, ved IVS (og ApS) kræver banken personlig selvskyldner kaution. Det er ikke mindst forståeligt i forhold til IVS - som dels har en meget skidt historik som selskabsform med mere end 10% af alle stiftede over en meget kort årrække sendt til tvangslukning fordi ejerne ikke kan eller vil overholde simple regler. Dertil for mange konkurs. Det straffer i sig selv alle de gode IVS ejere - og øger kravet om kaution fra ejer mod bank af forståelige grunde.

Når man så har sådan en konkurs bag sig, så er kravet til at en ny konto hårde. Selvskyldner kaution giver ingen som helst mening i de fleste tilfælde - men hvis Katrine60 har en stærk privat økonomi (kunne så have været naturligt hvis der var blevet skudt lån ind til afværgelse af konkurs) så tror jeg godt man kan finde en bank der vil være til at tale med

RKI - og der havner man jo let ved konkurs, vil dog i næsten alle banker være en ren showstopper - i ganske mange år.

Jeg er, som nævnt,  også enig med skyggemandens advarsel om personlig virksomhed, for hvis (og det ved vi ikke) konkursen i IVS skyldes, at projektet ikke er lønsomt, eller personen ikke evner driften, så bliver en ny konkurs jo langt mere ødelæggende. Årsagen til der ikke bare stiftes nyt 1 kr selskab er formenlig noget med, at det må man ikke være stifter af mens man konkursbehandles

Det er i alle fald tiden til at overveje projektet meget nøje. Var konkursen ex EN stor kunde der gik ned og ikke betalte - eller var den resultat af dårlig ledelse eller projekt der ikke kan bære?

Der er alt for mange små IVS som har projekter der slet ikke kan bære. Drømmen om at blive den næste store designer med import af egne t-shirts fra alibaba osv - det er en hård konkurrence verden, og IVS - ofte med 1 krone, står finansielt ofte alt for svagt i en sådan verden, allerede fra dag 1. Derfor - overvej nu projektet nøje - har du de penge der skal til for at skubbe det frem og vil du personligt satse dem.

go vind med det i alle fald - vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jul 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:43

Tak for svar John Hannover. Dejlig med et brugbart svar.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)