Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsordning ved manglende betaling af moms

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 12. May 15
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har desværre ikke fået gemt nok penge til at kunne betale den moms jeg skylder her den 3. september :-( Jeg har indberettet momsen rettidig, men kan ikke overholde betalingen af den. Jeg opfylder umiddelbart de krav der er listet på nedenstående side til en betalingsordning:

https://skat.dk/SKAT.aspx?oid=2234894

Jeg ville derfor oprette en betalingsordning på Skat.dk, men får meddelelsen at en betalingsordning ikke kan oprettes, fordi der ikke er nogen negative fordringer. Er det fordi momsen teknisk set først opkræves 3. september hvor fristen er? Og vil jeg så herefter kunne oprette en betalingsordning?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, SKAT har først en fordring på dig efter den 3/9. Først på det tidspunkt kan der ansøges om en betalingsordning.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 162
Fra  LTZE Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

SKAT er ret fleksible pt. da deres inddrivelsesafdeling dårligt eksisterer. Jeg stod i samme situation nogle år tilbage og fik at vide, da jeg ringede til dem, at jeg bare betalte når jeg kunne, der var alligevel ingen til at inddrive dem. En dårlig løsning der sikkert også har ændret sig lidt, men alt efter beløbets størrelse, så skal du ikke være bange for at ringe til dem :)

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Schultze:

SKAT er ret fleksible pt. da deres inddrivelsesafdeling dårligt eksisterer. Jeg stod i samme situation nogle år tilbage og fik at vide, da jeg ringede til dem, at jeg bare betalte når jeg kunne, der var alligevel ingen til at inddrive dem. En dårlig løsning der sikkert også har ændret sig lidt, men alt efter beløbets størrelse, så skal du ikke være bange for at ringe til dem :)

SKATs inddrivelse er ved at være i gang igen, så det er slet ikke nogen god ide at lade stå til. 

Hvis du sørger for selv at gå ind og lave et forslag til betalingsordning, vil det højst sandsynligt gå igennem. Det er vigtigt, at du laver den realistisk, så du kan overholde den OG betale eventuelt nye beløb rettidigt, mens din betalingsordning løber, som fx. A-skat, næste moms m.v.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)