Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fradrag for tabt indtjening, når kunden bliver væk?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,'

jeg har (sjældent heldigvis) kunder, som bliver væk fra behandlingerne uden at følge vores 24 timers aflysningspolitik.

Kan jeg få fradrag for tabet af indtjeningen?

Mvh.

Sabrina

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12

nej - du kan aldrig trække noget fra som du ikke har en udgift på i form af en regning. Hvis du har et selskab, og betaler dig selv løn, ja så har du fradrag for lønnen - som du får når kunden ikke møder op - men du kan ikke trække din arbejdstid fra på anden vis en via regulær løn i et selskab - og dermed heller ikke i personlig virksomhed

Du arbejder med at finde fradrag - overvej min bog Fradrag http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/fradrag.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jun 12
Skrevet kl. 12:25

Hej John

mange tak for dit svar.

Du skriver:

"Hvis du har et selskab, og betaler dig selv løn, ja så har du fradrag for lønnen - som du får når kunden ikke møder op"

Jeg udbetaler en fast løn hver eneste måned, som jeg i forvejen får fradrag for. Jeg har en ApS. Gør det så nogen forskel i dette, at kunden ikke møder op. Min timeløn er den samme selvom kunden ikke kommer.

2 af kunderne, som ikke mødte op,  har jeg sendt regninger til, men de har ignoreret dem (det kan man åbenbart, når man er under 18) - kan jeg trække dem fra?

Tak for henvisningen til din bog.

Mvh.

Sabrina

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:32

SabrinaLA:
Jeg udbetaler en fast løn hver eneste måned, som jeg i forvejen får fradrag for.
så har du jo fradrag for den tid der går hvor kunden ikke mødte op - du får jo løn og den trækker du fra - men du kan ikke trække noget yderligere fra - skal så selvfølgeligt også afskrive de fakturaer du sender dem så du ikke betaler skat af en indtægt du ikke får.

Man har aldrig fradrag for sin egen "spildte" tid. Tænk i retning af en kunstner der maler et maleri - bruger 20 dage - og synes det blev noget skidt og må smide det ud - ikke fradrag for 20 dages ingen ting - eller folk der bruger 20 dage på at udvikle deres egen hjemmeside - uden omkostning i form af andet end tid - ikke fradrag for at have sidde og nørklet med det i 20 dage.

Og - med kunder under 18 er der ikke meget at gøre - for ja - de kan ignorere regningen helt frit - evt overvej en forudbetaling fra sådanne  men det er ikke ukompliceret at forpligte nogen under 18 faktisk

vh John Hannover

Tilmeldt 19. Jun 12
Skrevet kl. 13:25

Udmærket.

Kan jeg så ikke bruge fakturaerne og få fradrag for de beløb? Jeg har jo ikke fået beløbet, så derfor kan jeg vel ikke betale skal af indtægten, som jeg ikke har fået.(Jeg  er ikke sikker på, at jeg helt forstår det.)

Det er et rigtig godt eksempel du kommer med. Det forstår jeg godt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:32

SabrinaLA:

Udmærket.

Kan jeg så ikke bruge fakturaerne og få fradrag for de beløb? Jeg har jo ikke fået beløbet, så derfor kan jeg vel ikke betale skal af indtægten, som jeg ikke har fået.(Jeg  er ikke sikker på, at jeg helt forstår det.)

Det er et rigtig godt eksempel du kommer med. Det forstår jeg godt.

Når du først har skrevet en faktura - ja så har du jo fået en indtægt, og hvis den ikke betales så afskriver du den faktura = indtægten forsvinder igen. Det kræver at du kan bevise du har gjort at for at inddrage beløbet og der er forskellige regler der skal følges, afhængig af beløbet http://johnhannover.blogspot.dk/2014/05/fradrag-i-indtgt-og-moms-pa-tab.html Det er derfor klogt kun at fakturere hvis man har realistisk forventning om betaling - det andet udløser ganske meget besvær med krav til rykning og evt inkasso.

Det betyder jo så bare, at du stilles helt som hvis du ikke havde faktureret - du får ikke et fradrag som sådan - men skal naturligvis heller ikke betale skat af en indtægt du så ikke har - blot du har gjort det du skal for at rykke og evt inkasso osv

vh John Hannover

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:32

Det sker oftere og oftere at folk glemmer eller dropper aftaler.

Hvis jeg levede af at sælge min tid/behandlinger, så ville jeg forlange betaling allerede ved booking, da kunderne aldrig ville glemme en aftale, såfremt de mistede deres penge ved udeblivelse. Så skal du heller ikke bruge tid på afregning etc, når det allerede er klaret ved bestilling online.

Alle bookingprogrammer i dag tilbyder at du kan opkræve penge, når kunden laver en booking. Så jeg ville gøre brug af et online booking program, hvis jeg var dig.

Jeg har selv brugt Supersaas og acuityscheduling tidligere og begge er gode programmer.

Mvh Flemming

Tilmeldt 19. Jun 12
Skrevet kl. 16:49

Hej John.

Jeg skulle ikke have skrevet faktura, men regning er den rigtige betegnelse.

Tak for linket. Jeg går ind og nærlæser.

Mvh.

Sabrina

Tilmeldt 19. Jun 12
Skrevet kl. 16:50

Hej Flemming.

Mange tak for dine råd. Jeg vil helt bestemt overveje den mulighed.

Mvh.

Sabrina

Tilmeldt 19. Jun 12
Skrevet kl. 16:50

Hej John.

Jeg skulle ikke have skrevet faktura, men regning er den rigtige betegnelse.

Tak for linket. Jeg går ind og nærlæser.

Mvh.

Sabrina

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)