Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg bedst gang i min blog?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 10. Mar 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oprettet en blog der er sammenhængende med en FB side og Instagram. Min udfordring er så hvordan jeg får sat mest skub i fremdriften af det og dermed flere følgere. 

Bloggen handler om det at være mor til fem, fraskilt og stadig fuld fart på :) 

Tilmeldt 6. Mar 18
Indlæg ialt: 14
Fra  Mammawear.dk Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tina

Der er mange blogs om familieliv og den slags, men det der får mig personligt til at følge bestemte bloggere er:

- Godt og velskrevet indhold

- Gode relevante billeder

- Find din egen "stil" både i skrift og billeder

- De rigtige hashtags på instagram så jeg opdager dem (se hvilke hashtags andre større bloggere bruger)

- Nyt på bloggen bliver delt i de mange facebook grupper der er for bloggere, sådan opdager jeg somme tider "nye" bloggere

- Måske blive en del af et større blogger community?

- Få fat i firmaer som passer til din målgruppe, der er måske nogle der vil sponsorere en give away eller dele rabatkoder, mange mindre/nye firmaer samarbejder gerne mod et link. Hold øje med om der dukker nye webshops op, og kontakt dem alle en efter en, med en velformuleret beskrivelse af dig og din blog :) De større vil nok kigge mere på dit antal følgere og melde pas.

- giv god omtale af firmaer, produkter, cafeer osv. du kan lide og bruger, også selv om det ike er et betalt samarbejde. Det kan give reposts og følgere fra de respektive firmaer.

- Hold øje med hvad der sker lokalt. Måske er der et lille event som passer til dig og din familie, som kan bruge lidt ekstra omtale.

- Blive en del af blogger netværk, måske noget lokalt, så du kan få en masse gode inputs fra de erfarne bloggere

- Og så skal du selvfølgelig studere din trafik, så du ved hvor dine følgere har fundet dig. Dyrk de trafikkilder som virker, og gør mere af det! Og det der ikke virker, om det er din FB eller Insta eller trafik til din blog, det er der du måske skal finde en anden indgangsvinkel.

Held og lykke med det

Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 105
Fra  erikback.com Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tina

Det er et meget bredt spørgsmål du stiller. Hvis du smider et link til din blog, så kan jeg kigge på nogle konkrete ting du kan gøre.

Du kan også finde hjælp i Facebookgruppen Blog-hjælp for bloggere. Her har jeg samlet et hold af dygtige professionelle bloggere der gerne vil hjælpe dig ;-)

Kig ind på min hjemmeside (erikback.com) her ligger der omkring 200 indlæg om at skrive online.

Mvh. Erik Back, ekspert i blogging. Hjælper med content, mailinglister og personlig branding

Tilmeldt 10. Mar 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Julie

Fantastisk med masser af råd. Tusind tak. 

Jeg ved der er mange om buddet, men hvor der er vilje er der vej og jeg deler gerne ud, så dem der kan sidde derude og miste modet i hverdagen, når den er hård, kan se at den også kan være det andre steder. Men det er ikke ensbetydende med man ikke kan gå efter sine drømme. 

Jeg skal have lavet nogle billeder jeg vil bruge til formålet. Jeg vælger at få dem lavet hos en god fotograf. De skal afspejle mig og børnene og det jeg vil med bloggen. 

God weekend

 

Tilmeldt 10. Mar 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

I know :) 

Er jo også lige startet og har et vildt tankemylder der gerne skulle samles til én tanke og en strategi. 

Min blog hedder, http://livingbytina.dk/

Tilmeldt 10. Mar 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik

Jeg har snuppet din tjekliste så kan komme derud af :) Holder lidt fast på dig :D Det er jo nok ikke det sidste jeg skal spørge om.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 105
Fra  erikback.com Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Cool - jeg har kigget på din side. De tre første ting der sprang i øjnene:

1. Hvad handler din side om? Hvad er det egentlig du hjælpe med? Hvordan giver du læseren værdi? – Husk at du og dit liv ikke er specielt interessant for læseren. Du skal tage udgangspunkt i hvordan netop du kan hjælpe læseren med et problem. Tip: Find ud af hvem dine læsere er og hvilke udfordringer de har.

2. Din side er ikke sikker. Det bryder hverken Google eller læsere sig om. Du skal have en grøn hængelås i adresselinjen. Jeg har skrevet en vejledning til WordPress-sider her. (Jeps, jeg har set at du er på Bloggers Delight. Jeg vil anbefale at du hoster dit domæne selv = mere kontrol, flere muligheder og færre reklamer).

3. Skriv på dansk. Jeg ved ikke om det gælder alle dine indlæg, men dem jeg bladrede igennem stod på både dansk og engelsk. Det er lidt rodet. Beslut dig for et sprog. Ellers forvirrer du både læser og søgemaskiner.

Generelt: En blog kræver omsorg for både tekster og læsere. Den tager tid og masser af tålmodighed.

– Erik Cool

Mvh. Erik Back, ekspert i blogging. Hjælper med content, mailinglister og personlig branding

Tilmeldt 10. Mar 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja se dér :) 

Lige præcis det er godt at vide ved opstart. Jeg havde faktisk domænet selv til at starte med, men gik så over til Bloggers Delight fordi jeg blev for utålmodig I at sidde med Wordpress. Men det begrænser så også hos dem. Jeg må tilbage på hesten. 

Ligeledes var jeg i tvivl om sproget. Kan godt se hvad du mener med at man kan blive forvirret. Det var ikke muligt at lave opdeling hos Bloggers Delight. Det kan det jo så være hvis jeg finder min egen Wordpress side. Den engelske del var tænkt, hvis den skulle ud over landegrænsen.

Problemløsning? Nu ud fra det første og eneste oplæg, kan jeg godt se det bare er en fortælling. Den sætter ikke spørgsmål til så meget. Hvad kunne det evt. være? 

Tilmeldt 24. Aug 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger interesseret med i tråden her.... Vil også gerne opstarte en Blog. Har netop oprettet en foreningsside www.amagerbrojazz.dk    og vil gerne Blogge med relevante ting til/om/for vores Jazzklub.... 

Tak for det :-)

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 02:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det vigtigste er at have fokus på den besøgende. Hvad er helt konkret du vil gøre for dem? De bedste hjemmesider eller blogs, giver typisk svar på de spørgsmål læseren sidder med. Dette kan så være svar på spørgsmål om makeup, mode, madopskrifter, lystfiskeri etc.

Jeg mener det er vigtigt at have et primært fokus område. At der så kommer indlæg der handler om noget helt andet, fra tid til anden er intet problem. De fleste succesfulde blogs følger et primært emne. Ser du f.eks. på valdemarsro, er opskrifterne det primære omdrejningspunkt.

Du skal også væbne dig med tålmodighed. Forvent masser af arbejde i starten uden at se de store resultater, dette er helt normalt. Kæmp videre, også når det begynder at blive sværere at skrive nyt indhold. Det tager typisk mange år at opbygge en god blog og skabe et trofast publikum.

Udgiv indhold med fast interval, dette bliver både google og dine læsere glade for. Et godt nyt indlæg hver 14. dag kan være et godt udgangspunkt. :-D

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)