Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personligt eget mindre virksomhed vs enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Aug 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har et spørgsmål om specielt Personligt eget mindre virksomhed.

Jeg skal lave noget konsulentvirksomhed til mindre virksomheder ved siden af andet lønnet arbejde. Forventer at have en omsætning på under kr. 50.000 indenfor en periode af 12 mdr.

Af udgifter vil der være lidt annoncere og udvikling af mindre hjemmeside.

Hvad er fordele og ulemper ved Personligt eget mindre virksomhed vs enkeltmandsvirksomhed.

Hvis jeg vælger Personligt eget mindre virksomhed, skal jeg fakturaer kunderne beløb med eller uden moms, og hvis det er uden moms, kan det så ikke være en ulempe for kunderne at de får en faktura uden moms hvis de ikke er fortrolige med bogføring?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46702
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

ingen som sådan - måske at de som lønner dig skal indberette det lovpligtigt som honorar til PMV da det ikke er momsregistreret - til gengæld har du ikke moms påregningen og slipper for den administration. OM det så kan være, at nogen ikke er fortrolige med faktura uden moms og indberetning det er en anden sag - men det kan vel være muligt. Det er også lidt afgørende, at du ikke rent faktisk er honorar type konsulent der bare fakturerer - af hensyn til kildeskattelov

Mere om både PMV og enkeltmands - oprettelse - pligter - moms - skat - selvangivelse og en masse andet letlæst i ebog eller paperback http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)