Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af tekstforfatter-virksomhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer!

Jeg er splinterny herinde, og har planer om at starte en lille tekstforfatter-virksomhed. Jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber en venlig og vidende sjæl eller to vil besvare.

Hvilke hjemmesider kan anbefales, når man skal starte helt fra bunden og finde vejledning i, hvordan man starter en enkeltmandsvirksomhed?

Er der nogle, som har erfaring med at arbejde som selvstændig tekstforfatter, og har I nogle gode råd til opstartsfasen?

Jeg har en idé om, at det er et relativt enkelt felt at tage fat på, da jeg ikke har noget at miste i kraft af, at virksomheden udelukkende tilbyder én ydelse - nemlig tekstforfatning. 

Nogle gode hjemmesider vedrørende det, at arbejde som tekstforfatter? Om teksttyper, priser, typiske kunder og lignende?

På forhånd tusind tak for hjælpen!

Fra Randers
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Fra  webnoerd.dk WEBNØRDERNE Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Angående god opstarts hjemmeside, da vil jeg nok se i retning af wordpress. Nemt, gratis og hvis du parer den med et gratis tema kan du være i gang på en dag. :)

angående opstart af tekstforfatnings virksomhed er min viden ret begranset så dte vil jeg lade andre besvarer. Held og lykke med projektet. :)

Tilmeldt 9. Aug 18
Indlæg ialt: 26
Fra  Alfabeto ApS Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Louise

I forhold til hvilke hjemmesider du kan bruge, så ville jeg mene at wordpress er en god løsning hvis du har lidt færdigheder indenfor wordpress :) ellers kan du benytte dig af meget nemme hjemmesider som:
https://www.squarespace.com/
https://da.wix.com/

disse skal du bare trække billeder og lign. ind så kører det :)

Du kan også tjekke alfabeto.dk, det er en hjemmeside, som ansætter freelance tekstforfattere og klare mest af det administrative for tekstforfatterne i forhold til markedsføring og opgaver.

opgaverne bliver slået op på hjemmesiden og du skal sådan set bare byde på dem.

Den kan du også kigge igennem, for at se hvordan vi har gjort :)


Håber det hjælper dig på vej.

Mvh.
Frederik
Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise, 

Kan du slå muligheden for personlig besked til i din profil?

Pft.

Mvh. Lars

Tilmeldt 7. Feb 18
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise,

Jeg har sendt dig en PB.

Mvh.

Way Media

Brug for hjælp til online markedsføring? Send en mail til kontakt@waymedia.dk 

[Facebook Annoncering] [SEO] [VIDEO]

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Alle jer der har travlt med at sælge Louise en hjemmeside og foreslår Wordpress, hvorfor læser I ikke hvad hun skriver?

Hun spørger hvilke hjemmesider der kan anbefales når man starter helt fra bunden og finde vejledning i, hvordan man starter enkelmandsvirksomhed.

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skriver du ikke noget om din erfaring med tekstarbejde fra tidligere.

Hvis du er trænet i at skrive for andre, så er det jo fremragende. Så skal du blot bruge et gratis CVR nummer og en simpel hjemmeside. Et godt (om end lidt rodet) sted at starte er her:
https://johnhannover.blogspot.com/p/indholdfortegnelse.html

Hvis ikke du har erfaring som skribent på forhånd ,så vil jeg give dig følgende råd: Start med at skrive en masse tekster på bestilling fra kunder før du overhovedet går i gang med at oprette virksomhed eller lave en hjemmeside.

Det er langt sværere at være freelance skribent end de fleste tror. Hvis du søger tilbage på Amino vil du finde en uudtømmelig strøm af folk som er startet med fuld gas og er kørt døde i løbet af kort tid.

Jeg har selv erfaring med talrige skribenter som hare fået opgaver, og har aftalt deadlines, hvorefter det hele falder lidt til jorden igen.

Mit bud ville være at skrive de første 50-100 tekster for betalende kunder før du for alvor går i gang med at etablere dig.

Held og lykke med det.

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Louise

Spændende. Der burde være masser af arbejde til dig. Især hvis du kan levere kvalitet til en fornuftig pris. Smile

Jeg har lidt input til hvad du kan gøre i opstartsfasen for at få nogle opgaver.

Det kan holde øje efter folk der mangler tekster i nogle af nedenstående og/eller oprette tilbud på dine ydelser der hvor det er tilladt. I starten måske via ekstra gode tilbud.

Der findes sikkert også mange gode grupper på LinkedIn der er gode at holde øje med. 

Held og lykke med projektet Smile

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)