Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Smarte skattefinter?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 22. Aug 18
Indlæg ialt: 3
Fra  Jeg Betaler Ikke Min Skat Med Glæde A/S Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person
Baggrund: Vi står til et overskud på den gode side af en million i år.

Er der mon nogle, der ligger inde med et par fede skattefinter, de vil dele?

Jeg synes f.eks. ikke uden videre, at det lyder klogt eller smart at skulle til at betale 22 % i selskabsskat af den million.
For derefter at blive personbeskattet af resterne (gennem lønudbetalinger til næste år).

Fede finter og fiduser modtages med KYSHÅND.

Kan vi fx udbetale en stor del af det projicerede overskud som bonusser i dette år, og så først udbetale pengene til næste år, som løn? Altså for at minimere selskabsskattegrundlaget.

Og ja, selvfølgelig søger jeg finter og fiduser indenfor lovens rammer. Men alle ved jo, at skattebetaling er et spil, hvor det gælder om at vinde over systemet. Og det er selvfølgelig kun rationelt at skyde efter hullerne – ligesom i golf. Så parker venligst enhver form for "betal med glæde"-mentalitet, hvis du er i besiddelse af en sådan. Det preller af. Jeg er afklaret. Skip tråden, hvis du vil bidrage med andet end finter.

TAK!
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 21:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Med et overskud i den størrelse, har du vel råd til en kyndig revisor, som kan vejlede.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 23:43

Der er ingen ulempe ved jeres situation, og der er heller ingen relevante finter.
Tillykke med de fine tal.

Tilmeldt 22. Aug 18
Fra  Jeg Betaler Ikke Min Skat Med Glæde A/S Skrevet kl. 23:45
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Ja. Selvfølgelig.

Men nu ligger landet sådan, at jeg godt kan lide at undersøge tingene selv og have fingeren på pulsen.

Og jeg er lidt overrasket over, at materiale om skattefinter ikke ligger frit fremme på nettet, som alt andet gør i vor tid.

Altså. Jeg mener. Nettet. 2018. Fri vidensdeling – ikke?

Hvis det vitterlig forholder sig sådan, at viden om smart og rationel skatteplanlægning er forbeholdt revisorer, der skal have 3000 i timen. og IKKE KAN DELES AF ANDRE, for sådan er det bare. Så vil jeg bare sige til landets revisorer: Nyd raketten, mens der er krudt i. For I ryger i næste disruption-bølge. Det kan ikke undgås.

Der burde være en CENTRAL for skattefinter. Som antitesen til www.skat.dk, hvor folk vejledte hinanden i at slippe så billigt som muligt i skat. Alt andet er da dumt? Vildt at det ikke findes.

Andre der vil byde ind med skattefinter? Jeg kunne ikke bruge fruens til så meget.
Tilmeldt 22. Aug 18
Fra  Jeg Betaler Ikke Min Skat Med Glæde A/S Skrevet kl. 23:46
Tak. Men du mener ikke, at 22.5 % i skat er en ulempe? Er det med udgangspunkt i, at vi er heldige at få lov at beholde noget, eller ?
Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 23:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er svært at rådgive dig optimalt, når vi ikke kender mere til jeres private situation og indkomst- og formueforhold.

Derfor bliver det kun nogle meget generelle betragtninger, som du kan få her.

1. Sørg for løn til jer begge, så jeres personlige indkomst ligger på topskattegrænsen

2. Overvej pensionsindbetalinger, eventuelt også livsvarige livrenter

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 00:10

Selskabsskat er ikke en ekstraskat. I taber ikke noget.
Når der er betalt selskabsskat kan man udbetale beløb til ejerne som udbytte.
Den samlede skat bliver stort set ens.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 08:15

Skatteoptimering er nok et bedre og knap så aggressivt udtryk. Det gøres typisk ud fra en konkret vurdering af den enkeltes økonomi og setup, og derfor kan du ikke finde en PDF med de 20 bedste skattefinter (som jeg fornemmer, er det du leder efter). En rigtig revisor har netop mulighed for det indblik, og er også underlagt en rådgiveransvarsforsikring

Når det så er sagt, så er:
- Løn til topskattegrænsen
- Udbytte til progressionsgrænsen
- Indbetalinger til ratepension
- Udbetaling af kautionspræmie (hvis selskabet har gæld du kautionerer for privat)

Noget du kan kigge på.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:58

Casper Schneidereit:
- Udbetaling af kautionspræmie (hvis selskabet har gæld du kautionerer for privat)
Yes
Enig - og løn samlet ialt naturligvis (inkl løn fra andet sted) og samme med
udbytte som man måske i forvejen udnytter 27% grænsen på
Ratepension med tilføjelsen livsvarigt livrente som ikke har overgrænse

og så vil en revisor naturligvis også se om alt andet er i orden - om noget kunne periodiseres osv

egentlige finter for at skubbe eller fordele overskud er der ikke - og den med at 22% selskabsskat ikke som sådan er en omk er begrundet i netop udbytte som jo kan betyde at man får at ud samlet til hvad der ialt svarer til bundskat/topskat afhængig af 27/42% grænsen - set over år - men ellers er der ikke andre finter end hvad en evt finkæmning af regnskabet i sig selv kan give - og så skal man glæde sig mere over overskuddet end ærgre sig over 22% selskabsskat :) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 16:51

Casper Schneidereit:

Skatteoptimering er nok et bedre og knap så aggressivt udtryk. Det gøres typisk ud fra en konkret vurdering af den enkeltes økonomi og setup, og derfor kan du ikke finde en PDF med de 20 bedste skattefinter (som jeg fornemmer, er det du leder efter). En rigtig revisor har netop mulighed for det indblik, og er også underlagt en rådgiveransvarsforsikring

Når det så er sagt, så er:

Noget du kan kigge på.

Udover dette er der selvfølgelig også den mulighed at du kan bruge penge før regnskabsafslutning på ting som du skal bruge fremover -  maskiner, møbler, istandsættelse, kontorartikler, uddannelse til medarbejdere, markedsførings- og salgsaktiviteter...

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)