Er der mon nogle, der ligger inde med et par fede skattefinter, de vil dele? Jeg synes f.eks. ikke uden videre, at det lyder klogt eller smart at skulle til at betale 22 % i selskabsskat af den million. For derefter at blive personbeskattet af resterne (gennem lønudbetalinger til næste år). Fede finter og fiduser modtages med KYSHÅND. Kan vi fx udbetale en stor del af det projicerede overskud som bonusser i dette år, og så først udbetale pengene til næste år, som løn? Altså for at minimere selskabsskattegrundlaget. Og ja, selvfølgelig søger jeg finter og fiduser indenfor lovens rammer. Men alle ved jo, at skattebetaling er et spil, hvor det gælder om at vinde over systemet. Og det er selvfølgelig kun rationelt at skyde efter hullerne – ligesom i golf. Så parker venligst enhver form for "betal med glæde"-mentalitet, hvis du er i besiddelse af en sådan. Det preller af. Jeg er afklaret. Skip tråden, hvis du vil bidrage med andet end finter. TAK! |
Med et overskud i den størrelse, har du vel råd til en kyndig revisor, som kan vejlede.