Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunden betaler faktura fra forkert/andet selskab

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Oct 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan står jeg hvis jeg sender en faktura til selskab A, men kunden betaler fakturaen fra en bankkonto fra selskab B. 

Jeg synes det lugter lidt, men er det noget jeg skal bekymre mig om, eller er det alene kundens ansvar/problem?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frederik Banke:

Hvordan står jeg hvis jeg sender en faktura til selskab A, men kunden betaler fakturaen fra en bankkonto fra selskab B. 

Jeg synes det lugter lidt, men er det noget jeg skal bekymre mig om, eller er det alene kundens ansvar/problem?

Først og fremmest ligger dig ansvar i din egen virksomhed. Du har en aftale med selskab A, sælger en vare eller ydelse til selskab A og til sidst fakturerer selskab A. Så har du fulgt reglerne.

 

Så er næste spørgsmål om det “fusk” du har mistanke om giver (eller skal/bør give) anledning til handlinger fra din side! Først hvorfor er det du har en mistanke? For det er ikke umiddelbart ulovligt, at et selskab betaler en faktura på vegne af et andet selskab.

Er det nemmeste ikke bare at du spørger din kunde om det er korrekt at selskab b har betalt? Det kan jo være der er et logisk svar.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke, at der er mange, som undersøger kundernes kontonavne, og man kan ikke vide, om der er tale om en eller anden mellemregning eller et udlæg.

(Er du sikker på, at der ikke er tale om et binavn?).

Men det er vel meget normalt, at man lige spørger sin samarbejdspartner/kunde/leverandør, hvor man er i tvivl om noget. Som Jesper skriver, så kan du spørge som del af din kundeservice.

Fra København
Tilmeldt 22. Oct 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sikker sådan noget, jeg stusdsede bare over at det ikke passede sammen. 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Robert Kronberg:
(Er du sikker på, at der ikke er tale om et binavn?).

Eller omvendt: B er kontohaver og A er binavn.

Jeg har selv binavn, som jeg bestiller i, men betaling er fra kontohaver. Dermed spare omkostninger til netbank mv.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)