Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg tage i timen?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at læse til maskinmester og arbejder i ferier og weekender for mit gamle arbejde.

sagen er så den at jeg er meget tæt på at ramme su-loftet og vil derfor starte et IVS selskab som jeg kan udleje mig igennem. Samtidig vil jeg selv købe varevogn og værktøj som jeg kan kører rundt i for mit gamle arbejde.

Varevognen køber jeg privat med papegøjeplader og får så kørselsgodtgørelse fra mit selskab.

Sagen er den at jeg er lidt i tvivl om hvor meget jeg kan tillade mig at tage.

Mit gamle arbejde tager normalt 515 kr. ex. moms i timen for mig.

jeg regner med at skulle kunne betale mig selv 200kr. i timen, jeg har regnet med 12,5% ferie, 8% pension, 9,3% SH-opsparing.

derudover regner jeg med 8kr. til værktøj og 15kr. for kørselgodtgørelse som svarer til ca. 30km om dagen ved en 7,5 times arbejdsdag.

Det giver ialt lidt over 282kr. i timen. Det vil nok blive rundet op til 300kr. for at tage alt administration (Løn, bankkonto og forsikring).

Nu er spørgsmålet så om der er noget jeg har glemt evt. ekstra udgifter jeg skal huske at have med.

Tilmeldt 22. Apr 18
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du så bliver selvstændig, skal du huske at du selv står for alt forsikring, vægtafgift o.s.v Det er ikke billigt som håndværker. Jeg smider i par tusind hver måned til faste udgifter bare på bil og forsikringer ! Forsikring af dig selv og dit værktøj koster ca.15000-25000 årligt afhængigt af selvrisiko og sådan nogle ting. En timeløn som indlejet mand er ikke unormal på 365-395 i timen i min branche. Hvis det så er gode venner eller steder hvor man er sikret mange timer, så er det jo en forhandling hvor man godt kan komme længere ned pris. Husk også at når du lejer dig selv ud, har du stort set ingen risiko i arbejdet, du har ingen "kontor timer" til tilbudsregning og den slags, det er det andet firma der har penge ude på materialer o.s.v så det er de nemmeste penge at tjene !

Tilmeldt 21. Feb 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

vægtafgiften kommer jeg til at betale privat eftersom jeg køber bilen privat og "lejer" den ud til firmaet. behøves jeg en forsikring i firmaet udover den obligatoriske for et selskab eller er det nok hvis jeg bare selv har en fuldtidsulykke forsikring. Tænker 365-395 er lidt i overkanten nu hvor jeg ikke skal leve af det eller har en reel risiko, men det kan da godt være jeg skal op i de 320-340kr. jeg er rimeligt sikret på alt det arbejde jeg vil have eftersom der er stor mangel på folk ude på mit gamle arbejde.

Tilmeldt 22. Apr 18
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

ok med bilen :-)

Nu er det din gamle arbejdsgiver MEN....Du er stadig en Underentreprenør til din gamle virksomhed. Så du skal faktisk have dine forsikringer i orden i forhold til at være selvstændig. Hvis du får lavet noget lort er det nemmeste i verden for din gamle virksomhed at tørre den af på dig !

Tilmeldt 21. Feb 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved du hvad den forsikring jeg skal have hedder? Er det en Erhvervsansvars-forsikring?

Tilmeldt 22. Apr 18
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en del, da alt mit står i firmaet. Men få en prøv at ringe til Gjensidige. De hjalp mig og var serviceminded og med en god forståelse for at jeg "bare var mig selv" :-) Men men men hold tungen lige i munden, de ville bestemt gerne sælge, men forstod og var gode til at stoppe de lange taler, når man en gang havde sagt at "det har jeg ikke brug for!".

Men jeg vil anbefale dig en Ansvarsforsikring,en Løsøre(til dit værktøj) og en Ulykkesforsikring som minimum! Og hvis du skulle begynde at tage jobs ind selv ved siden af, så er en 'Produkt ansvar' vigtig at have :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)