Hej alle :) Nordjysk fest skal laves om til et I/S med mig og en mand fra Ålborg - detaljer afsløres senere. Jeg skal bruge de rigtige blanketter for at lave I/S'et, men hvad er det for nogen? Når jeg kigger på virk.dk ser det ud som om jeg skal bruge to blanketter - er det korrekt? (og den ene er ikke lukning af virksomheden - det har jeg styr på) Eller er jeg helt på vildspor? Jeg har lagt omkring 5000,- ud for Nordjysk fest og dem vil jeg ha' inden det bliver omdannet - hvordan gøres det smartest? Er det så kompliceret at jeg skal have fat i revisoren? Pengene blev lagt ud i 2007, men er ikke skrevet ind i regnskabet - hverken dengang eller nu. På forhånd tak Mette
|
Hej Mette
Lyder spændende at du vil udvide Nordjysk fest med et I/S, men det skulle være meget omfattende at sætte et I/S op rigtigt. Så jeg tror, at pengene er givet godt ud til en prof. rådgiver til at udfylde blanketterne.
Vedr. de 5000 kr. så vil jeg mene, at du skal have bogført beløbet som "Privat indskud", så du nu kan hæve beløbet som "Privat indskud hævet", men jeg er ikke revisor... bare en lattergal latterkonsulent :-)