Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af PMV: Bank og regnskab

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 07:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg står og skal til at starte en PMV. Jeg har et par spørgsmål, som jeg håber, I kan hjælpe med!

1) Bør man have en decideret erhvervsaftale med banken? Er det nok jeg blot opretter en konto i min private netbank og bruger den til virksomheden? Skal banken vide, at kontoen bruges til erhvervsmæssige aktiviteter?

2) Bør jeg regnskabsmæssigt notere andet end indtægter og udgifter, hvis jeg ikke er momsregistreret?

3) hvor meget administration pålægger jeg mig selv i tilfælde af momsregistrering?

Tak for hjælpen!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Wasd9595:
1) Bør man have en decideret erhvervsaftale med banken? Er det nok jeg blot opretter en konto i min private netbank og bruger den til virksomheden? Skal banken vide, at kontoen bruges til erhvervsmæssige aktiviteter?

2) Bør jeg regnskabsmæssigt notere andet end indtægter og udgifter, hvis jeg ikke er momsregistreret?

3) hvor meget administration pålægger jeg mig selv i tilfælde af momsregistrering?

1 du må godt få banken til at tilknytte dit CVR og kan som også _ når du ikke er momsreg bruge en personlig konto men banken SKAL informeres - Det har med to ting at gøre. Dels er din aftale med banken en personlig konto, og brug til erhverv er brud på den aftale og banken KAN opsige kundeforholdet OG Hvidvask lov kræver at banken ved hvad formålet og omfanget med konti er, så du bør klart orientere den

2 Brug et regnskabsprogram - www.dinero.dk  findes nu i en version uden moms - der med bliver både indtægter og udgifter - men også status = beholdninger så som bank osv - korrekt bogført

3 Momsen klarer regnskabsprogrammet i moms versionen - din ekstra adm er 4 gange om året at indberette og betale eller få penge retur

Overvej 55 kr efter bogen Personlig Virksomhed inkl PMV så du forstår mere af de pligter du har og hvordan du lettest og bedst kommer rundt om det med skat og udvidet selvangivelse og masser andet nyttigt stof om enkeltmands http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)