Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbud - hver dag?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 1. Nov 09
Indlæg ialt: 34
Fra  UpCopenhagen 2ndhand Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Måske er der en tråd herinde et sted omkring det - men jeg kan ikke finde den, så nu spørger jeg lige. (og måske er jeg helt blank, så undskylder jeg på forhånd :-O)

Min mand og jeg har netop åbnet en 2ndhand butik, som sælger bedre brugt tøj på Amager. Den ligger på en sidegade til et hovestrøg, så vi er ret afhængige af markedsføring via de socialemedier så folk finder ud af at vi eksisterer- i hvert fald her i starten.

Jeg har så set, at en anden butik her i området laver 3 daglige tilbud på de sociale medier- dvs. tøjet bliver sat kraftigt ned og markedsføres som TILBUD, KUN IDAG - og det trækker jo nogle kunder til kan man se. Hun laver 3 sådanne tilbud om dagen. Det er ret smart tænker jeg - men jeg er i tvivl om man må det, eftersom tøjet jo sættes op i pris igen dagen efter?

Måske er det et dumt spørgsmål... men jeg kan bare læse mig til, at prisen ikke må sættes op igen efter tilbud, idet tilbudsprisen skal være normalprisen efterfølgende - eller har jeg misforstået noget? Eller skal det forståes som et slagtilbud? Og må man gerne lave sådan et på daglig basis?

For må man det, så vil jeg helt klart overveje at gøre det fra næste uge. Men jeg vil bare ikke jokke i spinaten og gøre det, hvis man ikke måCrying

På forhånd tak

Mvh Mia

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der bliver reklameret med "Tilbud - kun i dag", vil det være direkte vildledende ikke at sætte prisen op igen.

Det fremgår også af Forbrugerombudsmandens retningslinjer for prismarkedsføring, pkt. 10a https://www.forbrugerombudsmanden.dk/media/46455/20170703-prisretningslinjer-fo.pdf

Jeg er ikke jurist, men jeg kan ikke se noget til hinder for, at du kan have et tilbud på en vare i en periode, og når tilbudsperioden er udløbet, sættes varen op til normalpris igen. Det er ikke anderledes, end når supermarkedet sælger 1,5 liter cola for 10 kr. og for 20 kr. ugen efter, når tilbuddet er slut.

Fra København S
Tilmeldt 1. Nov 09
Indlæg ialt: 34
Fra  UpCopenhagen 2ndhand Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ole

Tak for svar. Jeg er enig - fandt dette på forbrugerombudsmanden: "Varer tilbuddet længere end to uger, skal tilbudsprisen som udgangspunkt opfattes som den nye ”normalpris”" I og med at tilbuddet kun er en dag, tænker jeg også, at det burde være ok. Dog skal man nok ikke sætte den samme vare ned over flere omgange og op igen, for så bliver det nok lidt bøvlet...

Jeg kan også læse mig til, at varerne skal have været til salg til normalprisen i 4-6 uger - så dvs. jeg er vel nødt til at vente med at lave dagens tilbud til vi har holdt åben i 6 ugerHmm Vi åbnede først i lørdags:)

Igen, tak for svar. 

Mvh

Mia

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kalder det et åbningssalg / åbningstilbud, må du gerne reklamere med en besparelse. Læs afsnit 10, i den vejledning, som jeg linkede til.

Tilmeldt 26. Sep 16
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mia,

Selvfølgelig må du lave tilbud.

Ps. Det er jo ikke et tilbud, hvis du sætter prisen ned og ikke sætter den op igen. Så er det jo bare den nye pris.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)