Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må min virksomhed operere i flere brancher samtidig?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Oct 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, hvori jeg i år regner med at have et overskud før skat på omkring 300.000 kr. Jeg har et normalt job ved siden af denne virksomhed. Jeg kører virksomheden som en normal enkeltmandsvirksomhed (bruger pt. ikke virkomhedsordningen), men har alligevel valgt at have en seperat bank konto til den, og jeg har ikke udbetalt noget løn til mig selv endnu i år. Min plan er at udbetale løn og skat i december, bare for at gøre det så nemt som muligt.

Jeg er nu begyndt at interessere mig lidt for ejendomsinvestering, og i den forbindelse kom jeg til at tænke på om jeg kan bruge det overskud jeg har i min virksomhed til udbetaling til en lejlighed, som jeg så derefter kan leje ud. Min virksomhed er registreret hos Erhvervs og selskabsstyrrelsen (eller hvad de hedder i dag) under en bestemt branchekode der hedder "Computerprogrammering", da det er det jeg hidtil har lavet i min virksomhed. Investering og udlejning af ejendomme  kan jo nok ikke betragtes som computerprogrammering, så mit spørgsmål går på hvilke regler der er i forhold til hvilke brancher man må operere i?

Jeg er også villig til at omlægge min virksomhed til en anden type virksomhed, hvis det ændrer tingene? - eller hvis der er en bestemt type virksomhed der egner sig bedst til udlejning af lejligheder?

Indtil videre er det kun tanker, og jeg har ikke nogen konkret lejlighed i tankerne. Jeg har helt sikkert også noget arbejde foran mig i forhold til at undersøge alle faldgruberne ved udlejning af lejligheder.

Alle råd modtages!

På forhånd tak

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må gerne lave noget i andre brancher.
Der er "hovedbrancher" og "bibrancher" - du kan tilføje en bibranche der hedder udlejning af ejendom. :) 

Tilmeldt 13. Oct 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

OK - mange tak!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)