Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken Selskabsform

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Feb 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har nu kørt min enkeltmandsvirksomhed i 3 år med hjemmekontor. Jeg er nu ude for at leje lokaler som gør at mine udgifter stiger, men ideen er selvfølgelig også at indtægten skal følge med.

Er der nogen idé i at skite fra enkeltmands, til en anden form? Nogle fordele?

Tak

Fra Odense
Tilmeldt 15. May 16
Indlæg ialt: 45
Fra  Alfabeto ApS Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Frederik!

Jeg kan prøve at dele vores erfaring i Alfabeto - måske, du kan bruge det til noget. 

Vi var førhen et IVS, men besluttede os for at skifte til ApS. Det var virkelig en proces, der tog meget tid og generelt var bøvlet. Det er nemlig sådan, at når man skifter fra IVS til ApS, skal der laves en godkendelse af en revisor ift. om den nødvendige kapital er til stede - dette skal også gøres, selvom din balance overstiger den nødvendige kapital. Det ende med at tage adskillige måneder grundet generel travlhed hos revisorer og en masse administrativt bøvl. 

Derfor vil jeg klart anbefale dig at hoppe direkte til ApS, såfremt du seriøst overvejer at skifte selskabsform. Det er bare nemmere. 

En anden fordel ved ApS, er, at det kan være nemmere at få nogle samarbejdspartnere i hus, da virksomheder generelt tager en lidt mere seriøst, når de kan se, at der er noget substans i forretningen.

Hvis du har spørgsmål til ApS eller andet, så skriv endelig!

Med venlig hilsen

Christian

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Maj :
Er der nogen idé i at skite fra enkeltmands, til en anden form? Nogle fordele?

Det kommer jo helt an på hvad din risiko er, Ved et Aps eller IVS hæfter du ikke personligt men der er en del omkostninger forbundet med det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Maj :

Hej.

Jeg har nu kørt min enkeltmandsvirksomhed i 3 år med hjemmekontor. Jeg er nu ude for at leje lokaler som gør at mine udgifter stiger, men ideen er selvfølgelig også at indtægten skal følge med.

Er der nogen idé i at skite fra enkeltmands, til en anden form? Nogle fordele?

Tak

det kan der sagtens være - og jeg siger også- i så fald hop direkte til ApS og ikke i en så etableret virksomhed via IVS. Det afhænger dog meget af risiko. Har du risiko i det du laver - som ikke kan begrænses. Regn let med, at selv i selskabsform vil bank og muligvis også udlejer kræve personlig sikkerhed - 

Du kan her læse om forskellene og omkostninger i skemaform mm http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Maj :

Hej.

Jeg har nu kørt min enkeltmandsvirksomhed i 3 år med hjemmekontor. Jeg er nu ude for at leje lokaler som gør at mine udgifter stiger, men ideen er selvfølgelig også at indtægten skal følge med.

Er der nogen idé i at skite fra enkeltmands, til en anden form? Nogle fordele?

Tak

Om det er bedre at være i selskabsform end i enkeltmandsvirksomhed kommer rigtig meget an på risikoprofilen. Omkostninger og besvær er langt større ved at være i selskabsform, og dine evner til at tjene personlige tab ind igen ved at arbejde er langt mindre, da dine fradrag for personlige tab er 27% i forhold til op til 56% da du kan modregne tab i det personlige selskab i lønindtægt.

Når det er sagt er du bedre beskyttet i selskab hvis det er andres penge du taber.

Skattemæssigt er der ingen forskel hvis du kører virksomhedsordningen og tjener penge.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)