Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad betyder "singulær successsion".

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap fordringerne blev solgt for cirka 400 millioner.....

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Finanstilsynet 15.10.2003 omhandler alene pengeinstitutters ret til videregivelse af oplysninger ved salg af fordringer, men ikke salg af selve fordringen. https://www.finanstilsynet.dk/tilsyn/tilsynsreaktioner/afgoerelser/afgoerelser-2003/afgorelse15102003

Det kan naturligvis være svært at indkræve en fordring, som man ikke har oplysninger om...

Du tager dog grueligt fejl, hvis du går og føler dit snydt over om du kunne have købt fordringen selv. Det ville du ikke have haft mulighed for, hvis du læste avisartiklerne omkring selve salget vil du også se, at der er tale om en række inkasso firmaer som har købt dem. Firmaer som Nordea allerede har samarbejdet med om det her. At man har solgt dem har sikkert et politisk budskab i forhold til årsregnskab og tilsyn og de samlede nedskrivninger, som nu er realiseret og derfor væsentligt pænere for Nordea vedkommende..

Din modparts advokat ser udmiddelbare ud til og have ganske meget ret i at Nordea alene kan se sig skyldig i at have overtrådt persondata reglerne ved udlevering af personoplysningerne tilknyttet fordringen. Igen er denne lov dog ændret en del siden da, så hvem ved om denne stadig fortolkes sådan.

Tager du dit eget råd om at google “banker må ikke sælge fordringer” vil du formeret lugt også se, at der er meget få hits som understøtter dit udsagn...

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 1. Feb 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

John, det vil altså sige at hvis jeg låner penge af dig og betaler tilbage hos naboen er det ok, jeg har betalt hvad jeg skylder uandst hvilken postkasse pengene havner. Låner jeg penge af moster Ida kan jeg ikke betale til moster Frida. Njej, sådan leger man ikke studehandel med mig. Linforff får ikke en krone fra mig spild af kræfter

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

fraja:

John, det vil altså sige at hvis jeg låner penge af dig og betaler tilbage hos naboen er det ok, jeg har betalt hvad jeg skylder uandst hvilken postkasse pengene havner. Låner jeg penge af moster Ida kan jeg ikke betale til moster Frida. Njej, sådan leger man ikke studehandel med mig. Linforff får ikke en krone fra mig spild af kræfter

Nordea fik så heller ikke penge af dig, så hvad er forskellen?

Tilmeldt 22. Jun 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så synes jeg du skal betale Nordea (moster Ida) de penge du skylder, så er jeg sikker på de nok skal klare det med Linforff (moster Frida) - for det er vel ikke fordi du ikke vil betale?

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Moster Ida kan godt vælge at sælge hendes tilgodehavende hos dig til Moster Frida, hvis hun vil det.

Men du kan ikke vælge, at du hellere vil betale til Moster Frida end Moster Ida.

Tilmeldt 1. Feb 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

John, det vil altså sige at hvis jeg låner penge af dig og betaler tilbage hos naboen er det ok, jeg har betalt hvad jeg skylder uandst hvilken postkasse pengene havner. Låner jeg penge af moster Ida kan jeg ikke betale til moster Frida. Njej, sådan leger man ikke studehandel med mig. Lindorff får ikke en krone fra mig spild af kræfter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

fraja:

John, det vil altså sige at hvis jeg låner penge af dig og betaler tilbage hos naboen er det ok, jeg har betalt hvad jeg skylder uandst hvilken postkasse pengene havner. Låner jeg penge af moster Ida kan jeg ikke betale til moster Frida. Njej, sådan leger man ikke studehandel med mig. Lindorff får ikke en krone fra mig spild af kræfter

det var vist ikke spørgsmålet vel. Har du betalt tilbage til Nordea? Og hvis du låner af moster Ida og hun siger til dig, at hun gerne vil have sine penge ved at du betaler moster Frida - så vil du vel som en god niece se at få betalt tilbage ikke og sige tak til både Ida og Frida.
Nå du gør som du vil - fra mange tråde og kan jo kaste alle de gode penge efter dårlige du vil - mig berører det selvsagt ikke

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

fraja:

John, det vil altså sige at hvis jeg låner penge af dig og betaler tilbage hos naboen er det ok, jeg har betalt hvad jeg skylder uandst hvilken postkasse pengene havner. Låner jeg penge af moster Ida kan jeg ikke betale til moster Frida. Njej, sådan leger man ikke studehandel med mig. Lindorff får ikke en krone fra mig spild af kræfter

det var vist ikke spørgsmålet vel. Har du betalt tilbage til Nordea? Og hvis du låner af moster Ida og hun siger til dig, at hun gerne vil have sine penge ved at du betaler moster Frida - så vil du vel som en god niece se at få betalt tilbage ikke og sige tak til både Ida og Frida.
Nå du gør som du vil - fra mange tråde og kan jo kaste alle de gode penge efter dårlige du vil - mig berører det selvsagt ikke
Det er lidt sjovt, at vi er så mange der prøver at pege dig i rigtig retning - og så lukker du bare øjne og ører - det er ikke voldsomt smart

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 06:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Pythonrap fordringerne blev solgt for cirka 400 millioner.....

Helt rigtigt. Jeg glemte lige et par "0"'er. Tak for rettelsen.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)