Jeg står i den situation, at jeg ved, at jeg skal bruge en programmør til at udvikle på min ide. Det kræver nogle specifikke funktioner på en hjemmeside. Hvad gør jeg i denne situation? Jeg har fået sat et møde op med en enkel programmør (en tidligere kollega), som er gået med til at høre om min ide og give hans input til, hvad der kan lade sig gøre. Dog vil jeg enorm gerne have flere synspunkter og muligvis flere løsningsforslag ift. udvikling af hjemmesiden og dens funktioner. Har I erfaringer med at tage kontakt til virksomheder, der arbejder med programmering for at få et "uforpligtende tilbud"? Jeg vil ikke kun vide, hvad der er muligt at udvikle, men jeg vil også gerne have en ide om, hvad det kræver af kapital. Jeg føler ikke rigtigt, at jeg bare kan kontakte de her programmører, "bare" for at for en ide om, hvad der er muligt og hvad det vil koste. Er det at udnytte dem? Eller er det præcis det, de mener med en uforpligtende snak/tilbud? For lige pt. har jeg ingen intention om rent faktisk at "bestille fra dem" - jeg skal først vide, hvilke muligheder der er, og derefter tage stilling til min tilgang, da det har stor betydning for, hvordan jeg senere skal sælge min ide til kunderne. |
Jeg tror ikke det er nødvendigt at tænke/spørge så meget ind til hvad der kan lade sig gøre. Jeg har ikke megen erfaring fra udvikling og programmering men den erfaring jeg har fortæller mig at "alt" kan udvikles. Det er kun et spørgsmål om du har ressourcerne til det.