Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tjener man penge på et website?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har tit gået og spekuleret på hvordan man egentlig tjener penge på et website?

Hvad kan man tjene på eksempelvis annoncering?

Ved godt spørgsmålet er MEGET bredt, men kan nogen give mig en lille idé om hvor pengene kan hentes?

Hvis vi feks opstiller følgende scenarie:

Jeg starter en side der fortæller alt om biler, hvad de kan osv. og af en eller anden grund blver siden voldsomt populær. Det ser "bil-relaterede" virksomheder(ex. T-Hansen, BilXperten,VMAX osv) og vil gerne annoncere via mig.

Er der gode penge at hente å sådan noget, og hvad kan man realistisk forlange? Det er vel mig der sidder med kortene på hånden eller?

Håber I forstår! 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 17:45

Det kommer an på hvor interessant målgruppen er for potentielle annoncører - som du er inde på er målgruppen mere interessant for nogle virksomheder frem for andre, det påvirker naturligvis værdien af annonceringen.

Hvor mange penge der er i det afhænger fuldstændigt af antallet af brugere samt hvad prisen i andre og traditionelle medier er på kontakt (kontaktpris) til en kunde inden for det segment dit site omhandler.

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 19:41

Hej,

Det et meget interessant spørgsmål du stiller, men næsten umuligt at svare på. Det kommer som sagt an på målgruppe, besøg og mange andre faktorer.

Alternativt er det muligt at tjene penge på Google Adsense. Her ligger man blot en kode ind på sin hjemmeside, også kommer der reklame fra Google, som iøvrigt passer ind på ens målgruppe. Hver gang en klikker på annoncerne tjener man X-antal kr.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:47

Det kommer ligeså meget an på typen af reklame, som målgruppen.

- Links
- Bannere
- Tekst i mails til brugere
- Reklame i nyhedsbrev
- Sponsorat af reklame
- Alm. bannere på siden
- Co-signup
- Sikkertet par håndfulde mere...

Google AdSense kan aldrig nogensinde måle sig med det beløb, som du kan få fra virksomheder, der selv har henvendt sig til dig. De er alt andet lige top motiverede.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 09:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har skrevet lidt om nogle af de erfaringer jeg har haft i forsøget på at tjene penge online. Du kan måske hente lidt inspiration der...

Fra København
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 12:33

Tak for jeres feedback! Kan være jeg vender tilbage når jeg engang  skal til at fastsætte priser:) 

Tilmeldt 27. Oct 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:52

CPC eller CPM medmindre det måske er et komplementært produkt som du ikke har kune du måske også tilbyde CPA aftaler

Tilmeldt 12. Jun 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:10

Jeg har i lang tid forsøgt at tjene penge på internettet. Det har betydet at jeg har brugt mange penge på at mere eller mindre ærlige produkter.

Jeg havde ingen idé om hvordan man tjente penge på et website, før jeg blev medlem af Maverick Money Maker - The Club. Her er virkelig alt man skal vide om at tjene penge på nettet. Jeg bruger selv meget tid på at lære nye ting og nu kan jeg endelig tjene penge på mit website.

Link: www.MarketingMaverickMoneyMakers.com

Det har været guld værd for mig og har lært man så meget jeg ikke vidste.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 16:38

Det første du skal gøre er ihvertefald ikke at tilmelde dig spam som overstående...

Lave en side side om noget som du syntes er spændende, og så bagefter prøv at se om du kan tjene penge på den. Det vil give dig erfaring til måske at starte en mere veltjenene side. 

Forvent ikke at blive rig..... lige med det samme..

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 16:42

Verdens hurtigste guide i stikordsform som du selv skal undersøge f.eks. via google.

1: Tilmeld dig forskellige affiliate netværk....euroads, tradedoubler, adservice, mikkelsenmedia, osv..

2: Find en niche... Noget som går igen i flere forskellige kampagner... F.eks. Akasser.

3: undersøg keywords

4: køb domæne med keyword

5: lav en side med godt indhold. Hvor du linker til de forskellige produkter.

6: gør din side seo venlig

7: opbyg en hulens masse links

8: giv det tid. 

Det var en måde du kunne tjene penge på... Men det kræver tålmodighed og hårdt arbejde. 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)