Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed uden startkapital?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Mar 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg har i årevis brainstormet på min helt store drøm - at starte min egen smykkevirksomhed. Nu har jeg gået på kursus og har lært nogle grundteknikker og kreeret nogle smykker, jeg gerne vil sælge. 

Mit dilemma er, at jeg stadig er under uddannelse (marketing og branding) og har INGEN startkapital. Kan det lade sig gøre for mig, at langsomt starte en virksomhed, uden startkapital? Jeg skal naturligvis betale for det det koster, at fremstille smykkerne... Men udover det?

Hvor meget må man sælge for om året uden at skulle indberette det til skat

Hvornår skal man oprette sig med CVR?

Håber I vil hjælpe!

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg punkt opsdeler mit svar
1.
Ja du kan evt. Stifte både enkelt mands eller et ivs( hvis du ikke vil hæfte personligt for evt. Gæld) men jeg mener at have hørt at det er en dum idé at lave et IVS hvis man ingen kapital har.

2. Du skal altid indberette enhver indtægt til skat.

3. Hvis omsætningen overstiger 50.000 DKK/år så skal du moms registreres.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

anna5623:
Hvornår skal man oprette sig med CVR?
fra det øjeblik man åbenlyst forventer at sælge for / omsætte over 50.000 kr på 12 mdr skal man have CVR med moms - til da må man sælge uden

anna5623:
Hvor meget må man sælge for om året uden at skulle indberette det til skat? 
intet - fra kr 1 skal der indberettes til skat og betales skat af overskud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Mar 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej begge to. Tak for jeres svar.

Jeg mener at have hørt, at så længe man ikke er CVR registreret, kan man blot sælge sine hjemmelavede ting på hobbybasis og dermed lægge indtægten i egen lomme. Jeg hørte i øvrigt om en ung pige, Cecilie Villadsen, der i en ung alder begyndte at sæle customized Levis shorts på eBay og Trendsales. Hun måtte lægge de første 30.000 eller lignende i lommen, uden at indberette til skat. Hun gik senere videre til at starte egen webshop "Americandreams" og blevet meget successfuld. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

anna5623:
eg mener at have hørt, at så længe man ikke er CVR registreret, kan man blot sælge sine hjemmelavede ting på hobbybasis og dermed lægge indtægten i egen lomme
det er som jeg siger - skattepligt og regnskab fra kr 1 uanset CVR så du har hør helt galt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra bergen, norge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anna.

Det beste om du har liten eller ingen startkapital er vel å ta ud til alle de markeder som arrangeres. Det koster lite og gir deg også god anledning til å tale med kunder direkte og få lidt feedback på hva de synes om dine smykker. 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

John har ret i, at der er skattepligt og indberetningspligt, også selvom du ikke har et CVR-nr. 

Du kan dog modregne dine udgifter til varekøb, hjemmeside mv. i indtægterne, og skal kun selvangive nettoindtægten.

Jeg vil gætte på, at de 30.000 kr. som du har hørt om er hendes Personfradrag. Hvis hun har været under 18 år og ikke har haft anden indtægt, vil de første ca. 30.000 kr. ganske rigtigt være skattefri. Dog skal det stadig indberettes til SKAT og der skal betales AM-bidrag af beløbet.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)