Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er mit eget lån til mit firma en indtægt eller omkostning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jun 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg låner mit enkeltmands firma rentefrit 8000kr fra min private konto til min erhvervs konto i samme bank. Hvad skal jeg bogføre det som?

Desuden låner en familiemedlem rentefrit 15000kr yderligere. Jeg skal betale beløbet tilbage men uden renter og der er ingen tidsfrist.

Det jeg har lånt til mit firma er der ingen renter på, og koster derfor teknisk set ikke firmaet noget.

Grunden til at jeg vil bogføre det er at skat vil nok undre sig vedrørende startkapital. De vil vide hvor pengene kommer fra.

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hverken indtægt eller omkostning - ren bogføring i status

uroligborger:
Desuden låner en familiemedlem rentefrit 15000kr yderligere. Jeg skal betale beløbet tilbage men uden renter og der er ingen tidsfrist.
det skal du slet ikke bogføre i firmaet - det er lån til DIG faktisk så det er samme som de 8000 kr du selv skyder ind -  i virkeligheden skyder du 23.000 kr ind - det er dig der skylder pengene til familien og ikke som sådan firmaet - så hold det u

uroligborger:
eg låner mit enkeltmands firma rentefrit 8000kr fra min pdrivate konto til min erhvervs konto i samme bank. Hvad skal jeg bogføre det som?
kredit på mellem regning  - indskud ejer - debet bank hvor pengene går ind - alle pengene

Private indskud og eller hævninger sker alene i status og påvirker slet ikke skat overhovedet  -overvej http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html om det med skat og meget andet i personlig virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)