Jeg har selv en lille virksomhed - Webly - som laver animationsvideo. Hjulene kører rundt, men vi tjener ikke store penge. Derfor er det super vigtigt, hvor vi lægger vores investeringer i marketing - ud over de ting, jeg selv kan klare såsom website design, SEO, blogging, video osv. Men hvad med AdWords, Facebook annoncering, konsulenthjælp, sponsorerede indhold etc? Hvad skal man vælge? Hvem skal man vælge? Og hvordan ved man, hvor penge er bedst brugt? Jeg har selv skrevet et længere indlæg om, hvilke 3 kritiske overvejelser, man skal gøre sig inden man vælger sin videoleverandør. Her nævner jeg ting som seeren (hvem skal se din video?), placeringen (hvilken kanal skal videoen ligge på?) og din leverandør (hvilket forhold og hvor meget kontakt ønsker du?). Jeg ved, der sidder rigtig mange selvstændige og iværksættere derude, der holder rigtig længe på deres penge - selvom de måske er bedre tjent med at aktivere dem ved at investere i marketing. Så nu vil jeg spørge dig, der læser med her på Amino: Hvad var din første større investering i marketing? Hvad gav det af resultater? Hvilket råd vil du give videre til nyopstartede med begyndende traction, der kigger efter den første marketinginvestering? |
Segmentering segmentering segmentering segmentering.... og så lige segmentering 10x mere!!
Kend din målgruppe. Indsnævre dit marked.
Det må være det bedste råd jeg kan komme på når budgettet er stramt.
Mvh Morten