Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor investerer man i marketing, når budgettet er småt?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen
Tilmeldt 15. Jun 13
Indlæg ialt: 209
Fra  RuedRiis.com Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv en lille virksomhed - Webly - som laver animationsvideo.

Hjulene kører rundt, men vi tjener ikke store penge.

Derfor er det super vigtigt, hvor vi lægger vores investeringer i marketing - ud over de ting, jeg selv kan klare såsom website design, SEO, blogging, video osv. 

Men hvad med AdWords, Facebook annoncering, konsulenthjælp, sponsorerede indhold etc?

Hvad skal man vælge? Hvem skal man vælge? Og hvordan ved man, hvor penge er bedst brugt?

Jeg har selv skrevet et længere indlæg om, hvilke 3 kritiske overvejelser, man skal gøre sig inden man vælger sin videoleverandør.

Her nævner jeg ting som seeren (hvem skal se din video?), placeringen (hvilken kanal skal videoen ligge på?) og din leverandør (hvilket forhold og hvor meget kontakt ønsker du?). 

Jeg ved, der sidder rigtig mange selvstændige og iværksættere derude, der holder rigtig længe på deres penge - selvom de måske er bedre tjent med at aktivere dem ved at investere i marketing. 

Så nu vil jeg spørge dig, der læser med her på Amino:

Hvad var din første større investering i marketing?

Hvad gav det af resultater?

Hvilket råd vil du give videre til nyopstartede med begyndende traction, der kigger efter den første marketinginvestering?

Online underviser med 11.000+ solgte kurser i Vyond animationsvideo, GarageBand voice-overs og stærk videostruktur - via RuedRiis.com.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Segmentering segmentering segmentering segmentering.... og så lige segmentering 10x mere!!

Kend din målgruppe. Indsnævre dit marked.

Det må være det bedste råd jeg kan komme på når budgettet er stramt.

Mvh Morten

Tilmeldt 6. Aug 18
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Min første større investering, var faktisk selv at sætte tid af til at lære de ting, jeg ikke kunne, eftersom pengene jo var små.

Set i bagklogskabens klare lys, så burde man nok have "fundet pengene" til en konsulent, som allerede vidste det hele - og selvom det givne projekt ikke gik, så fik jeg da lært en masse.

Jeg kan anbefale at læse nogle af de kanon guides der findes på dansk (jeg har bl.a. disse bogmærket):

Micky Weis - Facebook Annoncering
GeniAds - AdWords Guide
https://www.youtube.com/watch?v=LVx0kUd8vZ4 - Halfdan Timm - Facebook Remarketing
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Som der er svaret tidligere Segmentering.

Der er ingen måde at give dig et råd om hvor, hvordan eller hvor meget du skal markedsføre dig uden at kende den kundegruppe du gerne vil ramme.

Bestem dig for hvem der er de bedste kunder, den slags kunder du gerne vil have flere af.

Når du har fundet ud af hvem de er, se så på hvad de har tilfælles, er der fælles træk som du kan bruge til at vælge din markedsføringskanal?

Hvis ikke du umiddelbart selv kan regne ud hvor eller hvordan de fandt dig, så tag knoglen eller skriv nogle mails og spørg nogle stykker.

Mit skud fra hoften er at du skal netværke dig til de næste kunder, giver som regel gode faste kunder der køber igen til deres næste projekter.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rued

Med små penge er det altid svært, at skaffe nye kunder.

Men du kan starte med at være aktiv på relevante sider, blogs, grupper - støv alt op du kan finde.
Start med at skrive om dit emne, del ud at din erfaring, lav små korte videoer, hvor du forklarer om animationsfilm. 

Find relevante cases, firmaer som du kan tilbyde at hjælpe til en lavere pris, på den måde kan du indsamle referencer og udtalelser.

Jeg kan se de cases du har er forholdsvis store kunder, er det din målgruppe/segment ?


Vh. René
Weebio.dk

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 06:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Har et måske .....vildskud af en ide til dig. Kontakt mig lige på PB

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Hillerød
Tilmeldt 12. Aug 16
Indlæg ialt: 75
Fra  MPD v/Jens Petersen Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er dit budget og mål med virksomheden, udfra det kan jeg godt rådgive dig. 51424173

[Signatur med link udenfor signaturfeltet fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Fra Copenhagen
Tilmeldt 15. Jun 13
Indlæg ialt: 209
Fra  RuedRiis.com Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også et godt råd. At kende sin målgruppe rigtig godt er nok den bedste investering af tid og penge, man kan gøre sig. Kundefokus er på alles læber, men kan stadig være svært for den mindre virksomhed at gøre det i praksis: 

Skal jeg ringe til mine kunder og bare spørge?

Skal jeg indkalde til fokusgruppe?

Skal jeg selv sætte et remote online studie op?

Skal jeg nøjes med at kigge på min data?

Tror der er stor forvirring omkring, hvordan man bedst giver sig i kast med kvalitativt at dykke ned i, hvad ens kunder tænker, føler, ønsker, reagerer på, gør. 

Tanker, idéer, erfaringer?

Online underviser med 11.000+ solgte kurser i Vyond animationsvideo, GarageBand voice-overs og stærk videostruktur - via RuedRiis.com.

Tilmeldt 9. Aug 18
Indlæg ialt: 26
Fra  Alfabeto ApS Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Rued

Efter at Alfabeto er i gang med at relancere sin nye platform, har jeg personligt ringet rundt til tidligere brugere af den gamle platform, for at gøre det nemt for dem og samtidigt modtage feedback omkring den nye platform, det giver mig en meget god indsigt i hvilke problemer kunde målgruppen sidder med i forhold til platformen, samt det giver mig en mulighed for at skrabe data sammen omkring målgruppen.

Så et bud ville være at ringe rundt og spørge dem, det giver en dejlig personlig og uformel tone imellem virksomhed og kunde.

Men i dit tilfælde synes jeg det kunne være utrolig oplagt at lave nogle små animationsvideo til instagram eller linkedin osv. Det giver billig og nem omtale, bare gør det til en ting, hver anden dag eller hver uge at have en lille film klar.

Det tror jeg godt kunne skabe buzz omkring din virksomhed, uden det store marketingsbudget :)

vh.
Frederik

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)