Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil gerne sælge noget privat gennem min virksomhed

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 6. Aug 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej som overskriften siger så vil jeg gerne sælge noget privat gennem min virksomhed, da fragten bliver billigere for mig når pakken skal sendes.
Mit spørgsmål er så om det er tilladt og om det skal bogføres? Da jeg er inde under brugtmomsordningen, Skal jeg så have en underskrift fra ham jeg købte tingen af, som jeg nu vil til at sælge?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som noget rod - eller svært at forstå. Du kan ikke hvis du er momsregistreret handle noget privat ved siden af - 
Du skal følge brugtmomsordning 100% for den ikke kan forkastes - i form af kvittering/bevis for dine køb og bevis for dine salg.

Du kan ikke købe og sælge privat hvis du er momsregistreret - og heller ikke hvis du bruger brugtmoms - hvordan selve forsendelsen sker - kan jeg ikke se som sådan påvirker på andet vis, end du vel mangler kvittering for fragten mede firmanavn på - og det kan give dig problemer med moms mm - Jeg synes det lyder fjollet at skabe rod i en stringent brugtmoms ved at søge den type løsninger

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Aug 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tak for svar
Ja jeg roder nok lidt rundt i det prøver lige at forklare mig lidt bedre

Jeg købte tingen jeg gerne vil sælge inden jeg blev brugtmomsregisteret og det er mere nu når jeg gerne vil sælge tingen igen om det er muligt jeg kan gøre det gennem min virksomhed, eller om det er muligt jeg kan få skaffet en underskrift på ham jeg købte tingen af for langtid siden?
I så fald jeg kan få underskrift på ham jeg købte af vil jeg så være i stand til at kunne sælge gennem min virksomhed? (Hvor jeg selvfølgelig også betaler momsen af min fortjeneste)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

ting du købte inden - skal ind i virksomheden - enten ved kvittering fra sælger eller - ved at du selv foretagere en vurdering, gerne f.eks viser tilsvarende fra DBA, Lauritz osv - og så sælger du det privat til MAX markedsprisen ind i firmaet. Det afgørende er, at skat ikke kan sige, at du sælger til for høje priser fra privaten - da det jo ville give urimeligt skattefradrag - så hellere i underkant - og med sandsynliggørelse af prisen fra andre tilsvarende

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Aug 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay tak igen
Så nu skriver jeg lige som jeg forstår det, så vi er enige begge to

Hvis jeg kan skaffe en underskrift fra ham jeg købte tingen af, så kan jeg godt tage det ind i min virksomhed også sælge tingen derfra?

Det er dog en del tid siden jeg købte tingen omkring 1 års tid tror jeg

Fra bergen, norge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vil det ikke være mere ukompliceret å bare sælge tingen privat? Kan det være noe å tjene på å sælge det gjennom firmaet?

Tilmeldt 6. Aug 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo det vil være mere ukompliceret at sælge det privat, men der er en del penge at hente ved at sælge gennem min virksomhed og derfor vil jeg gerne gøre det

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

anders larsen:

Hej

Vil det ikke være mere ukompliceret å bare sælge tingen privat? Kan det være noe å tjene på å sælge det gjennom firmaet?

Problemet kan jo være - at hvis man driver virksomhed med momsregistrering - og har købt ting gennem tiden til videresalg - så kan man ikke bare vælge at sige noget sælges privat og uden moms/brugt moms fordi man lige har købt det uden for firmaet

Det er OK hvis vi taler privat indbo - men ikke hvis det er købt og nu i virkeligheden indgår i virksomhed med køb og salg af brugte artikler, så vil det let skabe problemer at sælge tilsvarende-  som ikke har været i brug som privat indbo - privat uden for momsordningen

Ved brugtmomsordning skal man helst ikke skabe tvivl om hvorvidt man faktisk husker brugtmoms korrekt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Aug 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg gerne vil sælge er noget som er købt privat af en anden,så må det da stadig være indenfor brugtmoms

Ret mig hvis jet tager fejl

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Sune thomsen:

Det jeg gerne vil sælge er noget som er købt privat af en anden,så må det da stadig være indenfor brugtmoms

Ret mig hvis jet tager fejl

det er jeg helt enig i - det var bare det med at sælge det privat = uden for firmaet - brugtmoms er det givet og du skal bare finde kvittering eller overtage det selv i firmaet ved at købe det til max max max markedspris hvis det er noget du tidligere har købt privat til videresalg og uden kvittering. Ellers har du jo ikke en indgangsværdi - til modregning af salgsprisen - 

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)