Jeg har et par hjemmesider hvor jeg indenfor de sidste par dage har set lidt pudsige drops og endnu mere pudsige spikes i besøg og rankings. Jeg har ikke helt styr på, hvad årsagen kan være, men mener at have læst noget et sted på en facebook gruppe om, at google har ændret lidt i deres algoritme som har en relativt stor effekt.
Ja, Google har for nyligt officielt meldt ud på Twitter, at de har foretaget en opdatering af deres core algoritme.
This week we released a broad core algorithm update, as we do several times per year. Our guidance about such updates remains the same as in March, as we covered here: https://t.co/uPlEdSLHoX
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Mit indtryk er, at "store sider" generelt er gået frem.
Jeg har blandt andet en webshop på et niche-marked, der er 100% optimeret til alle søgeord indenfor denne niche. Jeg havde alle #1 førhen, men på nogle af søgeordrene har jeg tabt terræn til fx. Bilka og DBA, der førhen lå i bunden af side 1. Deres undersiden er på ingen måde optimeret, nogle af dem indeholder ikke engang exact match - så det hele taler jo egentlig lidt imod, at give brugeren den bedse søgeoplevelse. Men mon ikke de falder nedad igen på sigt, grundet den høje bouncerate de kommer til at have.
RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk
Hvilken platform bruger du til at tracke dine keywords med? Vi har oplevet et fald på søgeord hvor vi tracker søgeord på computere, men en positiv stigning på de sites vi tracker mobil-søgeord for.