Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udregn din årsindtægt...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

- Jeg har en drøm om at starte fuldtids selvstændig, men hvordan udregner jeg hvad min indtjening skal være om året, for at jeg kan få en løn jeg kan leve for, pension, feriepenge osv... ? 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Bødker:

Hej Aminoer. 

- Jeg har en drøm om at starte fuldtids selvstændig, men hvordan udregner jeg hvad min indtjening skal være om året, for at jeg kan få en løn jeg kan leve for, pension, feriepenge osv... ? 

Hej Kim,

Det kræver jo, at du sætter dig ned og finder ud af, hvad du mener, at du skal have i løn? Det er allerførste skridt.

Dernæst skal du lave et resultatbudget, hvor du indfører alle de poster, som du har af omkostninger. Så kan du tilsidst finde ud af, hvad din minimumsomsætning skal være for at du når break-even.

I mit tilfælde, har jeg sat en mindsteløn ind til mig selv på kr 30.000,- om måneden og dernæst kalkuleret omkostninger til alle faste poster. De beløber sig til ca 65000 om måneden, plus min løn og sociale tillæg som ATP og feriepenge. Det giver altså omkostninger for 1.200.000,- om året og det skal min fortjeneste på varesalg jo så som minimum kunne dække, ellers går jeg i minus. Hvis vi antager at min fortjeneste er 25% på varerne, så når jeg break even ved en omsætning på 4.8 mio kr ex moms og 6 mio kr incl moms. 

Hvis jeg så vælger at ansætte en person med samme løn som mig selv, så skal omsætningen øges med mindst 1.6 mio kr for at det løber rundt.

Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha, jeg syntes godt nok det virker helt vildt at skulle omsætte for så meget.

Det skal siges jeg er fotograf - og pt er det et bierhverv, og jeg har nærmest ingen udgifter på det, men det ville jeg naturligvis få, hvis jeg ville gå fuldtid.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)