Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Export uden for EU

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 84
Fra  Din Hvidevare Repatatør ApS Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop fået min første ordre uden for EU. Jeg er registreret som importør/exportør hos skat.

Det er tale om en privatperson fra USA. Personen skal naturligvis have varen leveret uden dansk moms. Og det har jeg styr på. Men i følge skat skal jeg dokumentere at varen er sendt ud af EU via et fragtbrev.

Min plan var at sende pakken til USA med postnord. Men hvordan dokumenterer jeg at det er det i pakken som jeg påstår? I teorien kunne jeg sende en tom papkasse og så trækken en masse eksport moms fra i skat. Hvilket jeg IKKE er interesseret i. Men jeg vil gerne beskyttes mod at blive beskyldt for at have gjort det. Hvordan dokumentere i andre at i har sendt vare ud af EU ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 11:42

Hvor stor et beløb er der tale om?  over 7.500 DKK skal der laves udførselsdokumenter.

Tilmeldt 21. Feb 16
Fra  Din Hvidevare Repatatør ApS Skrevet kl. 11:44

Ravn:

Hvor stor et beløb er der tale om?  over 7.500 DKK skal der laves udførselsdokumenter.

Hej Ravn

Der er tale om ca 6000kr + moms.

Hvis nu beløbet en dag er større end 7.500kr. Hvordan laver man så et udførelsdokument ?

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 11:49

https://skat.dk/SKAT.aspx?oid=2230324

Tilmeldt 27. Nov 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 12:28

Sam50:

Tak for linket. Det er en ret omstændigt at sende noget ud af EU. Er det kun når beløbet er over 7500kr det er så omstændigt ?

Jeg havde bare tænkt mig at komme varen i en papkasse og købe en pakkelabel til USA og sende det til afsted med postnord. Er det et no go at gøre det på den måde ?

Tilmeldt 21. Feb 16
Fra  Din Hvidevare Repatatør ApS Skrevet kl. 13:57

Fedthas:

Sam50:

Tak for linket. Det er en ret omstændigt at sende noget ud af EU. Er det kun når beløbet er over 7500kr det er så omstændigt ?

Jeg havde bare tænkt mig at komme varen i en papkasse og købe en pakkelabel til USA og sende det til afsted med postnord. Er det et no go at gøre det på den måde ?

Tilmeldt 21. Feb 16
Fra  Din Hvidevare Repatatør ApS Skrevet kl. 14:02

Fedthas:

Sam50:

LOL Det var godt at vide du kunne bruge min tråd.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 14:18

Fedthas:
Det er en ret omstændigt at sende noget ud af EU. Er det kun når beløbet er over 7500kr det er så omstændigt ?

Overhoved ikke noget besvær.

Jeg sender bare fakturaen til min speditør så får det indberettet varen til SKAT. Hvordan Post Nord håndtere det ved jeg faktisk ikke.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:43

Hvidevarerep.dk:

Jeg har netop fået min første ordre uden for EU. Jeg er registreret som importør/exportør hos skat.

Det er tale om en privatperson fra USA. Personen skal naturligvis have varen leveret uden dansk moms. Og det har jeg styr på. Men i følge skat skal jeg dokumentere at varen er sendt ud af EU via et fragtbrev.

Min plan var at sende pakken til USA med postnord. Men hvordan dokumenterer jeg at det er det i pakken som jeg påstår? I teorien kunne jeg sende en tom papkasse og så trækken en masse eksport moms fra i skat. Hvilket jeg IKKE er interesseret i. Men jeg vil gerne beskyttes mod at blive beskyldt for at have gjort det. Hvordan dokumentere i andre at i har sendt vare ud af EU ?

sende en tom papkasse for at få eksportmoms retur?? Hvilken moms er det lige du får retur når du eksportere??

Din pakke skal naturligvis indeholde det du dekarerer og det vil jo stemme med den lagerafgang du har og den faktura du får betalt (hvem betaler lige for en tom papkasse) og endeligt skal den gennem told i USA - og så vil din deklaration jo heller ikke stemme med tom papkasse

Det lyder ikke ret forretningsmæssigt at have den “frygt” eller ville lære om de muligheder - da alt jo skal stemme 100% med lager - faktura - penge der så betales i bank - og fortolkning ind i USA

Du deklarer bare så det svarer til de ting og så er der ingen frygt men heller ikke nogen moms retur ved eksport

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Feb 16
Fra  Din Hvidevare Repatatør ApS Skrevet kl. 08:56

Cookie - John Hannover:

Hvidevarerep.dk:

sende en tom papkasse for at få eksportmoms retur?? Hvilken moms er det lige du får retur når du eksportere??

Din pakke skal naturligvis indeholde det du dekarerer og det vil jo stemme med den lagerafgang du har og den faktura du får betalt (hvem betaler lige for en tom papkasse) og endeligt skal den gennem told i USA - og så vil din deklaration jo heller ikke stemme med tom papkasse

Det lyder ikke ret forretningsmæssigt at have den “frygt” eller ville lære om de muligheder - da alt jo skal stemme 100% med lager - faktura - penge der så betales i bank - og fortolkning ind i USA

Du deklarer bare så det svarer til de ting og så er der ingen frygt men heller ikke nogen moms retur ved eksport

vh John H

Hej John

Tak for dit svar.

Jeg har naturligvis både mails der bekræfter bestillingen, en pengeoverførelse fra USA. Samt gemt en kopi af kviteringen fra postnord. Så burde der vel ikke være noget at komme efter? Hvordan er det når man handler med en virksomhed uden for EU. Har de et "momsnummer" eller ligende man skal notere?

Den vare jeg har sendt afsted til USA er købt i Danmark med dansk moms. Så der bliver jo noget eksport moms som jeg skal have refunderet.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)